کد خبر: ۲۰۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 20
دکترایرج نجفی،فوق تخصص بیماری های کلیوی -نفرولوژیست-درنامه ای سرگشاده نسبت به مشکلات جدی بیماران دیالیزصفاقی هشدارداد.
به گزارش شفاآنلاین،دراین نامه که نسخه ای ازآن برای شفاآنلاین ارسال شده آمده است :"برادران و خواهران عزیزم، اعضای هیئت علمی فعال در دیالیز صفاقی کشور

متاسفانه روند رو به رشد عوارض متنوع دیالیز صفاقی در بیمارانمان در ابعاد فاجعه آمیزی، مرگ ومیر این عزیزان  رادر بخشهای دیالیز بدنبال داشته است. در بخش من فقط در ماه گذشته ما شاهد مرگ و عوارض سنگین در پنج بیمار جوانمان بوده ایم که همگی در حال آمادگی های نهایی برای پیوند کلیه بوده اند. عوارض عفونی و پریتونیت های بسیار مقاوم ناشی از مصرف یک کپ برای چند نوبت، و علائم قلبی ریوی ناشی از کاهش اجباری و دیکته شده در دیالیز به بیماران توسط شرکت ثامن به بهانه کمبود مایع و بحرانها و استرس روحی فراوان ناشی از عدم اطمینان به ادامه روند تحویل مایع و ضمائم حتی در همین حد ناقص فعلی باعث بهم خوردن بنیادین شاکله دیالیز صفاقی در کشور گردیده است .

عجیب اینکه هیچ نهاد و سازمان و ارگان وشرکتی علیرغم تماس های مکرر ما، هیچگونه احساس مسئولیتی در این راستا نمیکند و جان بیماران دیالیز صفاقی عزیز کشورمان در ثمن بخس به حراج گذاشته شده است. برادران و خواهران عزیزم اگر همگی ما با هم دست به اقدامی فراگیر و کشور شمول در جهت رهایی از این معزل ملی و انسانی نداشته باشیم بدون شک شریک مستقیم در این جرم و جنایت خواهیم بود. اگر هر شرکت دارویی و فارماسوتیکال به خاطر نداشتن نقدینگی ناشی از دیر پرداخت، تعهدات شرکتهای بیمه گر کمبودهای خود را توجیه کند. بهیچوجه شرکت ثامن وابسته به آستان قدس رضوی ای، با تریلیاردها نقدینگی و املاک وقفی عظیم در سطح کشورنمیتواند از آن بعنوان توجیهی برای سوء مدیریتهای خود استفاده نماید.

آستان مقدسه ای که فقط در آیین غبار روبی آن مضجع شریف، صدها میلیون تومان از صدقات و وجوهات شرعی این ملت نجیب در اختیارش قرار میگیرد و آنرا از طرف امام رئوف در دستگیری از محرومان این کشور باید هزینه کند، چطور نباید توجیه شود که تعدادی از محرومترین اقشار بیمار این مملکت اسلامی، از نان شبشان محتاج تر به محلولها و ضمائم دیالیزصفاقی هستند که شرکت وابسته به آن آستان مقدسه، متکفل و مسئول تامین آنها و همچنین جان این بیماران هست. آیا چیزی جز یک مدیریت ضعیف و فشل میتواند توجیه گر این فاجعه انسانی باشد. یا دیگران شریک در این فاجعه انسانی، مثل شرکت کار و اندیشه که بخاطر مالک بودن بزرگترین شرکتهای وارد کننده صنایع برودتی در ایران و همچنین بیمه و بانک هیچ توجیهی در این راستا ندارند. آیا این شرکت نمیتواند از تسهیلات بانک خودش!!! حداقل بصورت موقت بهره مند گردد تا مطالباتش را از شرکتهای بیمه گر وصول کند؟

عزیزان من، حقیربه نمایندگی از طرف تمامی همکاران عزیز و بیماران محروم با هیئت مدیره انجمن نفرولوژی ایران ومسئولین در وزارتخانه و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفتگو داشته ام ولی تاثیری در جلوگیری از روند این فاجعه انسانی تا حالا نداشته است. در پایان برادر کوچکتان دست کمک به طرف تمامی شما برادران و خواهران عزیز دراز میکند که یدالله مع الجماعه

ایرج نجفی، مردادماه هزار و سیصد و نود و هفت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: