کد خبر: ۲۰۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 20
برخی محصولات طبیعی ویژگی‌هایی را ارائه می‌کنند که سیستم عصبی از آنها سود برده و با آثار استرس نیز مقابله می‌کنند. زمانی که به‌همراه یکدیگر استفاده شوند، آنها می‌توانند راه حلی مناسب و قوی را شکل دهند
شفاآنلاین>سلامت> افرادی که در مدیریت احساسات خود دچار مشکل بوده و برای رسیدگی کارآمدتر به شرایط مختلف نیازمند تقویت اعصاب خود هستند، همواره به درمانی جدی و پیچیده نیاز ندارند،اما بهترین غذاها برای افراد عصبی چه چیزهایی هستند؟

به گزارش شفاآنلاین، برخی محصولات طبیعی ویژگی‌هایی را ارائه می‌کنند که سیستم عصبی از آنها سود برده و با آثار استرس نیز مقابله می‌کنند. زمانی که به‌همراه یکدیگر استفاده شوند، آنها می‌توانند راه حلی مناسب و قوی را شکل دهند. برای پیشگیری(prevention) و کمک به درمان اضطراب، افسردگی یا اختلالات تحریک‌پذیری می‌توانید این قبیل محصولات را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید. افراد بسیاری بر این باورند که یک فرد عصبی قابل تغییر نبوده، اما الزاما این گونه نیست.

ریحان

ویژگی اصلی ریحان ضد استرس بودن آن است. همچنین، این ماده غذایی به درمان مشکلات معده ناشی از وضعیت احساسی فرد کمک می‌کند.ریحان از ویژگی‌های ضد التهابی و ضد باکتری نیز سود می‌برد. شما می‌توانید این ماده غذایی را به روش‌های مختلف مصرف کنید. افزون بر این، روغن ریحان را می‌توانید برای کسب آرامش استفاده کنید.

کلم قرمز

مشابه با بیشتر میوه‌جات و سبزیجات بنفش رنگ، کلم قرمز حاوی آنتوسیانین‌ها است. آنتوسیانین‌ها از بدن در برابر بیماری قلبی محافظت می‌کنند.کلم ذهن را پاکسازی می‌کند، که به کسب آرامش و حالت آسودگی کمک می‌کند. همچنین، کلم قرمز از ویژگی‌های ضد سرطان برخوردار است و با استرس مقابله می‌کند.

به‌لیمو

این گیاه یک آرامش‌بخش طبیعی است. به‌لیمو استرس را تسکین می‌دهد و به مبارزه با بی خوابی و اضطراب کمک می‌کند. به‌طور سنتی، افراد از این گیاه برای کمک به بهبود شرایط گوارش و دفع گاز استفاده می‌کنند. با ترکیب به‌لیمو با سنبل‌الطیب می‌توانید از اثرات بهتر و تقویت شده برخوردار شوید.

شکلات

در این مورد، روی سخن ما متوجه شکلات تلخ با درصد کاکائو بیش از 70 درصد است. شکلات تلخ چیزی فراتر از یک شیرینی بوده و می‌توان آن را یک غذا محسوب کرد. شکلات تلخ از ویژگی‌های آنتی اکسیدانی بهره می‌برد که اثرات استرس (Stress)را کاهش می‌دهد.افزون بر این، شکلات تلخ برای سیستم عصبی نیز مفید است.

گردو

گردو یکی از مغزهای خوراکی خوشمزه و مقوی است که از ویژگی ضد افسردگی بهره می‌برد. این اثر از مقدار قابل توجه اسیدهای چرب موجود در گردو که به تولید سروتونین کمک می‌کنند، سرچشمه می‌گیرد. سروتونین یک انتقال‌دهنده عصبی است که سیگنال‌های شادی و رضایت را در بدن منتشر می‌کند.

سبزیجات

سبزیجات، به‌طور عمده انواع برگدار سبز تیره، فواید بسیاری برای سیستم عصبی دارند. سبزیجات برگدار سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر هستند.به دو روش می‌توانید استفاده از این سبزیجات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. یک روش ساده و محبوب ترکیب آنها در سالادهای مختلف است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: