کد خبر: ۲۰۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 19
ممکن است با ديدن خطوط سفيد بر روي شکم در طول بارداري تعجب کنيد و اين مورد امکان دارد سبب کاهش اعتماد به نفس و احساس نااميدي درفرد شود
 شفا آنلاین>سلامت>حمل يک جنين سنگين وزن و بزرگ مي تواند احتمال ايجاد ترک هاي پوستي را بيشتر کند

 به گزارش شفا آنلاین:ممکن است با ديدن خطوط سفيد بر روي شکم در طول بارداري تعجب کنيد و اين مورد امکان دارد سبب کاهش اعتماد به نفس و احساس نااميدي درفرد شود. ولي تغييرات پوستي<Skin changes> در بارداري و تغييرات بدن در بارداري از موارد غير قابل اجتناب هستند.

اکثر زنان از بزرگ شدن شکم شان احساس غرور مي کنند، ولي از اين ترک هاي پوستي راضي نيستند. فرد ممکن است به اين فکر بيفتد که پس از زايمان شکمش به چه شکلي در مي آيد و آيا اين خطوط از بين مي روند يا خير. اين ترک هاي پوستي تنها در شکم اتفاق نيفتاده و در ناحيه باسن نيز قابل رويت هستند.

دلايل ايجاد ترک هاي پوستي
از جمله دلايل ايجاد ترک هاي پوستي مي توان به موارد زير اشاره کرد:
-ترک هاي پوستي ژنتيکي هستند. در صورتي که يکي از اعضاي خانواده تان مثل خواهر يا مادر يا خاله يا عمه تان اين مورد را در زمان بارداري شان تجربه کرده باشند، به احتمال زيادي شما نيز در بارداري دچار ترک هاي پوستي مي شويد.
-سن نيز يکي از فاکتور هاي ايجاد ترک هاي پوستي است. در صورتي که فرد در سنين نوجواني باردار شود، به احتمال بيشتري اين مورد برايش پيش مي آيد.
- در صورتي که مقدار زيادي اضافه وزن در مدت کمي داشته باشيد، دچار ترک هاي پوستي مي شويد.
-حمل يک جنين سنگين وزن و بزرگ مي تواند احتمال ايجاد ترک هاي پوستي را بيشتر کند.
-در صورتي که فرد قبل از بارداري دچار ترک هاي پوستي در ناحيه باسن و سينه هاي خود شود، احتمال بيشتري وجود دارد که در حين بارداري نيز به اين ترک ها دچار شود.

جلوگيري از ترک هاي پوستي بارداري
اين ترک هاي پوستي مضر نبوده و سلامت مادر و جنين را به خطر نمي اندازند، با اين حال بر اعتماد به نفس فرد تاثير مي گذارند. در اکثر مواقع اين ترک هاي پوستي دائمي بوده و از بين نمي روند ولي راه هايي وجود دارد که به کوچکتر شدن آنها و بهبود ظاهرشان کمک کند:
-روند افزايش وزن خود را کنترل کنيد و افزايش وزن ناگهاني نداشته باشيد.
-از غذاهاي فراوري شده و با چربي بالا پرهيز کنيد. اين غذاها موجب تجمع آب در بدن مي شوند. از يک رژيم غذايي سالم و متعادل بهره گيريد.

-آب هميشه مفيد است. حداقل 8 ليوان آب در روز بنوشيد. با هيدراته نگاه داشتن بدن، از شکستن بافت زير پوست پيشگيري مي شود.

-مثبت انديش باشيد. زماني که اين ترک ها نمايان شوند، ديگر از بين رفتن کامل آنها امکان پذير نيست. به اين ترک ها خيلي فکر نکيند. به آنها به ديد هزينه اي براي ديدن فرزند زيبايتان نگاه کنيد.
-ورزش هاي سبک و ورزش مناسب در بارداري مي تواند به کاهش احتمال بروز اين ترک ها کمک کند.
-روغن زيتون که حاوي مقدار زيادي ويتامين E مي باشد، براي خاصيت کشساني پوست خيلي مفيد است. شب ها قبل از خواب آن را روي شکمتان بماليد.

-آب ليمو يک سفيد کننده طبيعي مي باشد. هر روز روي ناحيه ي مورد نظر ماليده و 10 دقيقه صبر کرده و سپس بشوريد. اين کار را مي توانيد هر روز تکرار کنيد.

-آلوورا براي آفتاب سوختگي و ترک هاي پوستي بسيار مناسب است. بر روي ناحيه ماليده و باقي مانده آن را بعد از 15 دقيقه پاک کنيد.

اين ترک هاي پوستي آزاردهنده هستند ولي حتماً بايد مراقب باشيد که راهکارهايي را که امتحان مي کنيد براي جنين خطرناک نباشند.آریا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: