کد خبر: ۲۰۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 19
جوش معمولا به علت تغییرات هورمونی و بلوغ در نوجوانان، عوامل باکتریال، چربی سطح پوست و اختلال در قاعدگی ایجاد می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پوست با بیان اینکه جوش به علت‌های مختلفی به وجود می‌آید، گفت: استرس و تغییرات هورمونی پیش از قاعدگی موجب به وجود آمدن جوش می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر پرویز طوسی درباره علت به وجود آمدن جوش اظهار کرد: جوش معمولا به علت تغییرات هورمونی و بلوغ در نوجوانان، عوامل باکتریال، چربی سطح پوست <Fat skin levels>و اختلال در قاعدگی ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه جوش ضایعات چرکی که بر روی پوست به صورت نودول یا پاپول به وجود می‌آید، افزود: جوش‌های خفیف معمولا زود برطرف می‌شوند ولی برخی از جوش‌ها از نوع چرکی به شمار رفته و تنها با مراجعه به متخصص پوست قابل درمان هستند.

این متخصص پوست عنوان کرد: برای جوش یک علت خاص و مشخصی وجود ندارد بنابراین گاهی چند عامل دست به دست هم داده و سبب ظهور جوش صورت می‌شوند.

طوسی با بیان اینکه جوش‌ها در صورت، سینه، بازها و پشت شایع‌تر هستند، ادامه داد: معمولا تغییرات هورمونی در پیش از قاعدگی و استرس زیاد موجب به وجود آمدن جوش می‌شود.

وی تاکید کرد: بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم جوش را در زندگی خود تجربه می‌کنند که معمولا در دوران بلوغ شایع‌تر است همچنین کندن موها با مومک نیز سبب به وجود آمدن جوش می‌شود.

این متخصص پوست در پاسخ به این سوال که چرا به برخی بیشتر جوش می‌زند؟ عنوان کرد:غدد چربی، چربی پوست و وجود میکروب‌هایی که به طور طبیعی در سطح پوست وجود دارند از جمله عواملی هستند که بروز جوش را تشدید می‌کنند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: