کد خبر: ۲۰۶۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 18
شوره سر نتیجه سلول های پوست است که به سرعت رشد کرده و موجب تحریک می شوند. سرکه شما را از این شوره سر خلاص خواهد کرد اما باعث انسداد منافذ نخواهد شد. رشد بیش از حد قارچ هم می تواند باعث ایجاد شوره سر شود و سرکه می تواند قارچ را از بین ببرد.
۱. رفع شوره سر بوسیله شستشوی مو با سرکه
شفا آنلاین>سلامت>شستشوی مو با سرکه به ویژه سرکه سیب و سرکه سفید می تواند یک روش بسیار موثر برای درمان شوره سر باشد زیرا واقعا مشکل را از ریشه حل می کند. شوره سر نتیجه سلول های پوست است که به سرعت رشد کرده و موجب تحریک می شوند.

به گزارش شفا آنلاین:سرکه شما را از این شوره سر <Dandruff>خلاص خواهد کرد اما باعث انسداد منافذ نخواهد شد. رشد بیش از حد قارچ هم می تواند باعث ایجاد شوره سر شود و سرکه می تواند قارچ را از بین ببرد. استفاده از آن آسان است. کمی سرکه به موهایتان بزنید و سپس با شامپو آن را بشویید. نباید پس از شامپو زدن و در اتاق از آن استفاده کنید زیرا بوی تند سرکه تا حمام بعدی روی موهایتان باقی خواهد ماند.
مواد لازم:
½ فنجان آب گرم
½ فنجان سرکه سیب یا سرکه سفید
روش استفاده:
آب گرم و سرکه را در یک فنجان مخلوط کنید. میزان آن بسته به اندازه موهای شما ممکن است متفاوت باشد. مخلوط را روی موها بمالید و به مدت چند دقیقه به آرامی ماساژدهید سپس آن را به طور کامل با آب (فقط با آب) بشویید. بین ۸تا ۱۲ ساعت صبر کنید و سپس به حمام بروید. هر هفته یا دو هفته یک بار این کار را تکرار نمایید. تکرار آن بستگی به این دارد که چه قدر احساس کنید موهایتان به این کار نیاز دارد.

۲. درمان شوره سر با جوش شیرین
جوش شیرین فقط در آشپزخانه کارایی ندارد بلکه در درمان های خانگی نقش اساسی و مهمی ایفا می کند. جوش شیرین به دلایل مختلفی به درمان شوره سر کمک می کند. سلول های مرده پوست را حذف کرده و همچنین قارچ را از بین می برد. قارچ های معمولی که در پوست سر همه رشد می کند اگر بیش از حد باشد می تواند موجب ایجاد شوره سر شود. جوش شیرین می تواند این شوره ها را به قطعات ریزتری که قابل دید نیستند هم تبدیل کند و در واقع باعث شکستن آنها می شود.
مواد لازم:
۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین
۱ فنجان آب
چند قطره روغن رزماری (اختیاری)
روش استفاده:
جوش شیرین را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. آن را در بطری شامپوی قدیمی خود بریزید و یا هر بار پیش از استفاده آن را درست کنید و خوب هم بزنید. روزی یک بار در صورت امکان به جای شامپواز آن استفاده کنید. در ابتدا ممکن است موهایتان به شدت خشک شود اما به زودی روغن طبیعی خود را بازسازی می کند. اگر دوست دارید حتما از شامپو استفاده کنید می توانید کمی شامپو هم به این مخلوط اضافه نمایید. روغن روز ماری اختیاری است اما می تواند به درمان شوره سر کمک کند و علاوه بر آن بوی بسیار خوبی دارد

پزشک آنلاین
دکتر حسین صفوی زاده [ طب مکمل ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: