کد خبر: ۲۰۵۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 14
بر این اساس از طریق این داروخانه داروهایی که مردم نیاز دارند و امکان ورود آن به سرزمین اصلی نیست و گاهی بیماران برای دریافت آن به کشورهای همجوار مراجعه می‌کنند را با مجوزهای لازم از طریق داروخانه جزیره کیش تأمین خواهیم کرد.
شفاآنلاین>سلامت> مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر با اعلام تأمین ذخیره استراتژیک داروهای مورد نیاز کشور به دستور رئیس جمعیت هلال‌احمر، گفت: مقرر شده است تا با تقویت داروخانه هلال‌احمر در جزیره کیش داروهای مورد نیاز بیماران که بر اساس لیست وزارت بهداشت و قوانین موضوعه کشور امکان ورود آن در سرزمین اصلی وجود ندارد، در منطقه آزاد وارد شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر علی فرجی با اشاره به اینکه سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، تجویز داروهای خارج از فهرست دارویی کشور را ممنوع کرده است، افزود: بر این اساس چنانچه در مواردی داروی داخلی برای بیماری خاصی مناسب نباشد، پزشک(Doctor) می‌تواند آن را تجویز کند و این دارو در کمیته‌ای در وزارت بهداشت با حضور پزشک تجویز‌کننده مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه استدلال پزشک برای استفاده از داروی خارجی در کمیته پذیرفته شود، طبق نامه‌ای به هلال‌احمر اعلام می‌شود و ما آن داروی موردی را به علل مختلفی ازجمله تحریم‌ها از طریق منطقه آزاد کیش وارد کشور می‌کنیم.

وی با اشاره به فعال‌شدن بیشتر داروخانه جزیره کیش با توجه به شرایط تحریم کشور گفت: بر این اساس از طریق این داروخانه داروهایی که مردم نیاز دارند و امکان ورود آن به سرزمین اصلی نیست و گاهی بیماران برای دریافت آن به کشورهای همجوار مراجعه می‌کنند را با مجوزهای لازم از طریق داروخانه جزیره کیش تأمین خواهیم کرد.

داروهای کیش تحت پوشش بیمه نیستند
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه برخی داروهای تولید داخل ممکن است کمتر یافت شود و برخی نیز در فهرست دارویی کشور نیست، اظهار کرد: بر این اساس و طبق روال قانونی امکان تأمین این داروها در داروخانه جزیره کیش وجود دارد و بنابراین سیستمی برای تأمین این داروها در داروخانه جزیره کیش راه‌اندازی شده است.

وی با تأکید بر اینکه سیاست وزارت بهداشت جلوگیری از خروج ارز و پرهیز از تجویز اقلام خارج از فهرست دارویی کشور از سوی پزشکان است، اظهار کرد: بر این اساس داروهایی که در داروخانه کیش ارایه می‌شود، ارز دولتی به آن تخصیص نمی‌یابد و تحت پوشش بیمه نیست و بر اساس ارز آزاد و به شرط اینکه در کمیته خاص وزارت بهداشت تأیید شود، در اختیار بیماران(patients) قرار می‌گیرد.

به دنبال گسترش تولید داروهای خاص
دکتر فرجی با بیان اینکه سازمان تدارکات پزشکی دو کارخانه تجهیزات پزشکی و داروسازی و یک شرکت بازرگانی سها کیش دارد، گفت: بیش از ١٠٠ قلم دارو در شرکت سها پروانه تولید داشته که شامل شربت، قرص و کپسول است و همچنین فروش مستقیم دارو در داروخانه‌های مرکزی هلال‌احمر با آمار بالایی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه با توجه به تحریم‌های ظالمانه و به دستور رئیس جمعیت هلا‌ل‌احمر موظف به تأمین و ذخیره استراتژیک داروهای مورد نیاز بیماران شدیم، اظهار کرد: علاوه بر تقویت واردات دارو، تقویت تولید نیز مورد نظر است تا بتوانیم ذخیره مناسب دارویی(Medicine) داشته باشیم. هر چند در حال حاضر کمبود دارویی نداریم و داروهای کمیاب و نایاب هم در داروخانه کیش ارایه خواهد شد.شهروند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: