کد خبر: ۲۰۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 14
برای مبارزه با این مشکل شما می‌توانید برخی مواد غذایی را در برنامه غذایی خود جای دهید.نشانه اصلی زخم معده احساس درد یا سوزش در ناحیه شکم است
شفاآنلاین>سلامت> زخم‌های معده جراحت‌هایی در غشای مخاطی دیواره داخلی معده هستند که به‌واسطه تولید بیش از حد شیره‌های اسیدی در این اندام شکل می‌گیرند. شایع‌ترین دلیل زخم معده رشد باکتری «اچ. پیلوری» است، اگرچه مصرف بیش از حد برخی داروها نیز می‌تواند به این شرایط منجر شود.

به گزارش شفاآنلاین، برای مبارزه با این مشکل شما می‌توانید برخی مواد غذایی را در برنامه غذایی خود جای دهید.نشانه اصلی زخم معده احساس درد یا سوزش در ناحیه شکم است. همچنین، این شرایط می‌تواند با بازگشت اسید معده به مری، و احساس سنگینی و عدم تحمل به‌واسطه مواد غذایی تحریک‌کننده همراه باشد.بیشتر موارد زخم معده خفیف هستند و تنها با ایجاد تغییراتی(Changes) در رژیم غذایی می‌توان آنها را درمان کرد.

با این وجود، گاهی اوقات این شرایط با عوارضی شدیدتر همراه است و هنگامی که موجب استفراغ و خونریزی می‌شود، مراجعه به پزشک در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین گزینه است.طیف گسترده‌ای از مواد غذایی وجود دارند که می‌توانند به تنظیم pH معده برای تسریع آهنگ تسکین این مشکل کمک کنند. در ادامه با برخی از این مواد غذایی بیشتر آشنا می‌شوید.عادت‌های غذایی یک فرد نقشی تعیین کننده در درمان زخم‌های معده دارند. در شرایطی که برخی مواد غذایی علائم این بیماری را تشدید می‌کنند، برخی دیگر حاوی مواد مغذی و ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند به ترمیم بافت معده برای دستیابی به تسکین سریع کمک کنند.

همچنین، برخی مکمل‌ها در دسترس هستند که با تجویز پزشک می‌توانید برای درمان زخم‌های معده استفاده کنید. اگرچه بسیاری از آنها علائم بیماری(Sickness) را کنترل می‌کنند، اما نباید به‌عنوان جایگزینی برای داروهای توصیه شده به شما در نظر گرفته شوند.

هویج یکی از سبزیجاتی است که مصرف آن به بیماران مبتلا به زخم معده بسیار توصیه شده است. این محصول از ویژگی‌های قلیایی‌سازی و شفابخشی سود می‌برد که در کنار هم به بهبود دیواره داخلی معده که تحت تاثیر اسید بیش از اندازه قرار گرفته است، کمک می‌کنند.هویج در اشکال مختلف پوره، سالاد یا آب هویج یک ماده غذایی فوق‌العاده برای کنترل ناراحتی ناشی از زخم معده مانند سوزش و بازگشت اسید است.

به‌واسطه تراکم بالای مواد مغذی اساسی، سیب یکی از محبوب‌ترین میوه‌های دارویی است. این محصول حاوی فیبرهای غذایی و اسیدهای ارگانیک است که به‌عنوان تنظیم کننده برای دستگاه گوارش عمل می‌کنند.مصرف سیب برای تسکین زخم معده و همچنین گاستریت(ورم معده)، یبوست و اسهال توصیه شده است.

موز میوه‌ای سرشار از نشاسته‌ها و ترکیبات قلیایی‌ساز است که پس از جذب در بدن به تنظیم pH معده کمک می‌کنند. مصرف این ماده غذایی می‌تواند به توقف زوال غشا مخاطی معده کمک کرده و زخم‌ها را کاهش دهد.موز برای معده مشکل‌آفرین نیست و مواد مغذی موجود در آن به بهبود بافت‌های آسیب دیده این اندام کمک می‌کند. در همین راستا، مصرف موز می‌تواند به تسکین ناراحتی ناشی از بازگشت اسید معده به مری و گاستریت کمک کند.

سیب‌زمینی به‌عنوان یکی از بهترین مواد غذایی ضد اسید در نظر گرفته می‌شود و بخشی از یک گروه غذایی است که به بهبود زخم‌های معده کمک می‌کنند. نشاسته‌های موجود در سیب‌زمینی به‌همراه فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها به بهبود بهینه‌سازی گوارش کمک کرده و نقشی کلیدی در فواید این ماده غذایی دارند.نمک‌های قلیایی سیب‌زمینی فرآیند التهاب را کاهش می‌دهند و به روند بهبود بافت‌های تحریک شده به واسطه اسیدها کمک می‌کنند. افزون بر این، آنها سوزش در ناحیه شکم را کاهش داده و تورم و بازگشت اسید را متوقف می‌کنند.

بذر کتانی که در آب خیس خورده باشد، ماده‌ای ژلاتینی آزاد می‌کند که در بهبود زخم‌های معده موثر است. مصرف آن به کاهش التهاب و سوزش که به واسطه این مشکل شکل گرفته اند، کمک می‌کند.همچنین، بذر کتان منبع خوبی برای اسیدهای چرب امگا-3 و فیبر غذایی است که این مواد مغذی برای بهبود(Improvement) روند ترمیم بافت‌های آسیب دیده معده در موارد ابتلا به زخم معده مفید هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: