کد خبر: ۲۰۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 14
بهتر است ویتامین‌های مورد نیاز بدن از طریق مصرف مواد غذایی طبیعی و سالم تأمین شود، اما گاهی این امر میسر نیست
شفاآنلاین>سلامت> کلمه ویتامین از واژه یونانی ویتا به معنی «زندگی» گرفته شده است. ویتامین‌ها در فرآیند متابولیسم و همچنین عملکرد صحیح ارگان‌های بدن نقشی حیاتی دارند، به‌طوری که کمبود آنها با ایجاد اختلال در عملکرد ارگان‌ها به بروز بیماری‌های مختلف منجر خواهد شد. از این‌رو بحث تأمین ویتامین‌های مورد نیاز بدن موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر زهرا حاجی‌هاشمی متخصص داخلی و فوق تخصص روماتولوژی  می‌گوید: بهتر است ویتامین‌های مورد نیاز بدن از طریق مصرف مواد غذایی طبیعی و سالم تأمین شود، اما گاهی این امر میسر نیست. قرار گرفتن در شرایط(Conditions) خاص مثلاً ابتلا به برخی  بیماری‌ها میزان جذب ویتامین‌ها را کاهش می‌دهد و فرد برای جبران این کمبود باید با مشورت پزشک از مکمل استفاده کند.

وی در ادامه می‌افزاید: همان‌طور که برای جذب ویتامین‌های طبیعی باید نحوه پخت و پز مواد غذایی و همزمانی استفاده از آنها برای جذب بیشتر مواد مغذی مورد توجه قرار گیرد مثلاً عدس‌پلو یا عدسی با ماست خورده نشود چون کلسیم ماست جذب آهن عدس را کاهش می‌دهد، در مورد مکمل‌ها هم باید برخی نکات رعایت شود.

به گفته دکتر حاجی‌هاشمی بهتر است ویتامین‌های C و B1 در ساعات ابتدایی روز استفاده شود. همچنین قرص آهن، عصرها و ترجیحاً با معده خالی مصرف(Consumption) شود، برعکس ویتامین‌های A، Eو D  باید همراه غذا خورده شوند. شب‌ها هم زمان مناسبی برای جذب بهتر کلسیم و منیزیم به شمار می‌آید.ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: