کد خبر: ۲۰۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 13
مردم باید بدانند تیم پزشکی در هر بیمارستانی با تعهد و وظیفه به مسئولیتشان عمل می‌کنند و فقط در صورتی که آنها لازم بدانند باید بیمارشان را به تهران یا سایر کلانشهرها بفرستند
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفته است که وضع همراهان بیمار که به شهرهای بزرگ اعزام می‌شوند در مقایسه با گذشته بهتر شده است و کمتر می‌بینیم که برای اسکان مقابل بیمارستان‌ها چادر بزنند.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر ایرج حریرچی،درباره اینکه چرا با وجود تمهیداتی که گفته می‌شود برای اسکان همراهان بیماران در نظر گرفته شده، هنوز عده‌ای از خانواده‌ها جلوی بیمارستان‌ها سرگردانند، گفت:‌ اولین نکته‌ای که باید بگویم این درخواست از مردم است که در هر منطقه‌ای که هستند به بیمارستان شهر و استان خودشان اعتماد کنند و این الزام را ایجاد نکنند که بیمارشان به کلانشهرها برود. مردم باید بدانند تیم پزشکی در هر بیمارستانی با تعهد و وظیفه به مسئولیتشان عمل می‌کنند و فقط در صورتی که آنها لازم بدانند باید بیمارشان را به تهران یا سایر کلانشهرها بفرستند.

او افزود: مورد دیگر این است که وقتی کسی بیمار و عازم شهرهای بزرگ می‌شود دیگران وفاداری و محبت را لزوما در این نبینند که از شهرهایشان عازم بیمارستانی شوند که بیمار در آنجا بستری است و به این صورت هم خودشان و هم بیمار را به سختی بیندازند، هزینه رفت و آمد و اسکان را به خودشان تحمیل کنند. در عین حال ما این تدارک را مخصوصا برای بیمارستان‌های مربوط به کودکان دیده‌ایم که در اکثر بخش‌های نوزادان و بچه‌ها اتاق استراحت مادران وجود داشته باشد.


دکتر حریرچی ادامه داد:‌ برای بیماران صعب‌العلاج و کودکان، هم از منابع خودمان و هم با کمک‌های خیرین <Charity donations>و شهرداری، 40 هزار تخت همراه کنار تخت بیمار در نظر گرفته‌ایم و در مجاورت بیمارستان‌های بزرگ هم محل اسکان موقت ایجاد کرده‌ایم. با این اتفاقات، نمی‌گوییم که بلاتکلیفی همراهان بیماران به صفر رسیده اما تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده است و دیگر در کنار بسیاری از بیمارستان‌ها شاهد این نیستیم که مردم چادر بزنند و سرگردان باشند.پانا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: