کد خبر: ۲۰۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 11
سیزدهم تیرماه امسال با هدف آگاهی رسانی و فرهنگ سازی در زمینه پیوند و اهدای عضو از مرگ مغزی و تشویق مردم به ثبت نام و دریافت کارت اهدای عضو، سفر با پای پیاده را از برازجان بوشهر به سمت تهران آغاز کردم
شفا آنلاین>سلامت>سفیر "اهدای عضو، اهدای زندگی" که مسیر 1200 کیلومتری برازجان بوشهر تا تهران را در گرمای طاقت فرسای مردادماه پیاده طی کرده است، درباره ضرورت فرهنگ‌سازی برای اهدای عضو از افراد مرگ مغزی با رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران گفتگو کرد.

به گزارش شفا آنلاین،به نقل از روابط عمومی انجمن، اسماعیل مسیح‌گل در این دیدار اظهار داشت: سیزدهم تیرماه امسال با هدف آگاهی رسانی و فرهنگ سازی در زمینه "پیوند و اهدای عضو از مرگ مغزی" و تشویق مردم به ثبت نام و دریافت کارت اهدای عضو، سفر با پای پیاده را از برازجان بوشهر به سمت تهران آغاز کردم.

وی افزود: در طول مسیر هموطنانی که کارت اهدای عضو داشتند از من استقبال کردند و همچنین افراد زیادی درباره چگونگی دریافت کارت اهدای عضو سوالاتی پرسیدند.

سفیر "اهدای عضو، اهدای زندگی" با اشاره به اینکه همه مردم ایران باید اطلاعات کافی در این باره داشته باشند تا بتوانند به درستی تصمیم گیری کنند ادامه داد: انجمن ها و نهادهایی که مرتبط با موضوع هستند اکنون وظیفه فرهنگسازی برای اهدای عضو دارند و البته همه ما در این مسیر مسئولیت داریم.

مسیح گل تصریح کرد: روحانیون در مساجد، معلم ها در مدارس، اساتید و کانون های دانشجویی در دانشگاه ها و هر فردی در هر جایگاهی می تواند زمان هایی را در هفته، ماه یا سال برای اطلاع رسانی درباره اهدای عضو اختصاص دهد.

سفیر 35 ساله "اهدای عضو، اهدای زندگی" درباره مشکلاتی که در طول مسیر پیاده روی از برازجان بوشهر تا تهران تحمل کرده است نیز گفت: بارها کمرم رگ به رگ شد و چند بار به خاطر گرمازدگی در بیمارستان بستری شدم. همچنین در طول مسیر، تونل هایی بود که با استفاده از ماسک، به سختی از آنها عبور کردم.

مسیح گل افزود: به هر حال، تلاش برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مشکلات و سختی هایی برای همه دارد؛ مشکلات من یک شکل دارد و مشکلات دیگران شکل های دیگر. اما هدف من، رسانه ها، مدیران و فعالان مردمی به یک نقطه ختم می شود و ما در هدف و مقصد نهایی مشترک هستیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم همگان مطلع شوند که مرگ مغزی با کما متفاوت است و نباید زمان های طلایی برای اهدای عضو از مرگ مغزی را از دست بدهیم؛ چراکه اگر به موقع و در زمان های طلایی برای اهدای عضو اقدام شود می توان در هر مرگ مغزی به 8 نفر زندگی دوباره بخشید و جان شان را نجات داد.

رئیس انجمن: تحقق فرهنگ اهدای عضو، نیاز بیماران را پوشش می دهد
داریوش آرمان مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران هم در این دیدار ضمن قدردانی از اقدام انسان دوستانه و تاثیرگذار این جوان برازجانی گفت: انجمن بیماران کلیوی ایران بنیان گذار اهدای عضو از مرگ مغزی <Brain death>است و خوشحالیم که چنین افتخار و دستاوردی متعلق به این انجمن است.

وی افزود: فرهنگسازی و اطلاع رسانی بیشتر و وسیع تر درباره پیوند کلیه از مرگ مغزی در دستور کار مدیریت جدید انجمن است و امیدواریم این موضوع در کنار سیاست حرفه ای و موثری که برای تشویق مردم به پیوند کلیه از افراد زنده فامیل در پیش گرفته ایم، نیازهای جامعه بیماران دیالیزی و کلیوی را به طور کامل پوشش دهد و دیگر نیازی به دریافت و پیوند کلیه از افراد زنده غیرفامیل نباشد.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران ادامه داد: متاسفانه اشتباهات و تصمیم گیری های نادرست در گذشته از سوی برخی نهادهای قانون گذار، بنیان ورود افراد غیرفامیل از مسیرهای غیرقانونی و غیراخلاقی به حوزه پیوند کلیه را گذاشت و زمینه های دلالی و خرید و فروش را فراهم کرد که امیدواریم با سیاست های جدیدی که برای اطلاع رسانی و فرهنگسازی در پیش گرفته ایم و البته با همراهی رسانه ها، پزشکان، جامعه علمی، ورزشکاران، هنرمندان و افکار عمومی شاهد اصلاح روند نادرست و غلط گذشته باشیم.

آرمان با تاکید بر اینکه ما از اقدامات و حرکت های نمادین و فرهنگساز جوانان این مرز و بوم حمایت می کنیم اظهار داشت: شما به عنوان سفیر اهدای عضو در گرمای طاقت فرسای مردادماه با پای پیاده مسیر بوشهر تا تهران را طی کرده اید تا حامل پیامی انسان دوستانه برای عموم مردم باشید و ما قدردان تلاش ارزنده و شایسته شما هستیم.

وی افزود: اگر همه مردم کشورمان با فرهنگ اهدای عضو آشنا شوند و برای بخشش اعضای بدنشان بعد از مرگ مغزی احتمالی موافقت کنند، دیگر نیازی به دریافت و پیوند کلیه از افراد زنده غیرفامیل نخواهد بود و بسیاری از مشکلات و معضلات حل می شود.








نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: