کد خبر: ۲۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 20
عضو نظام روانشناسی همزمان باروززن در گفتگو با شفا آنلاین تاكيدكرد:
شفا آنلاین- عضوسازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران ضمن تبريك میلاد با سعادت بانوی دو عالم صدیقه کبری حضرت فاطمه(س) و روز زن ،زوجين را به سازگاری ، مهرورزی وگفتگو با يكديگردعوت کرد.

دکتر مسعود غفاری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اظهاركرد: زن و مرد 2 موجود بسیار متفاوت هستند هر چند تفاوت آنها تنها به دلیل کروموزوم جنسی است.

وی ادامه داد: این کروموزوم جنسی در مردان XY و در زنان XX است که تفاوت میان آنها از همین جا آغاز می شود.

این روانشناس و مشاور خانواده تصریح کرد:44 کروموزوم عادی در زنان و مردان یکی است اما به دلیل تفاوت در همان تک کروموزوم دنیایی از دگرگونی های ژرف میان آنها پدید می آید.

وی ادامه داد: دکتر جان گری(نویسنده کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی) می نویسد که زن و مرد تنها از دو ستاره متفاوت اند در حالی که بنده معتقدم آنها از 2 کهشکشان متفاوت اند.

استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: در هر صورت زن و مرد نیاز دارند با هم زندگی کنند حال آن که متأسفانه در بیشتر مواقع یکدیگر را تحمل می کنند،می رنجانند و حتی غیر مستقیم موجب مرگ یکدیگر می شوند.

وی با بیان این که باید بهای خوشبختی پرداخته شود و در غیر این صورت تاوانش بسیار سنگین است در عین حال توصیه کرد: تا فرصت هست زنان ومرداني كه داراي مشكلاتي هستندبايد با مراجعه به یک روانشناس و مشاور با صلاحیت، ایرادهای ساختارهای زندگی خود را شناخته و هر چه زودتر در راستای رفع آنها اقدام نمايند تازندگي به كام خود واطرافيانشان نيزشيرين شود.

دکتر غفاری با تاكيدبر این که نبايد حتي ثانیه ها ي زندگي را هدرداد اظهار کرد: در واقع مشکل از آنجا نشأت می گیرد که همگی افراد در پیرامون خود تجربه دیدن قهر- دعوا- خشم- سردی و فحاشی را داشته اند.

وی افزود: همچنین برخي افراد جامعه ما بدليل اينكه هیچ گاه شاهد و ناظرکمترین مهربانی؛مهرورزی و زندگی خردمندانه ای نبوده اند بنابراین این گونه رفتارها را هم نمی توانند در زندگی زناشویی خود اعمال کنند.

عضوسازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران تأکید کرد: تا فرصت باقیست بايد خودمان را از نو تربیت کنیم و متخصص ساختن؛ترمیم و تعمیر زندگی زناشویی باشیم نه تخریب كننده آن.

وی در ادامه گفتگوی با خبرنگار شفا آنلاین با بیان این که 7 و نیم میلیارد جمعیت کره زمین در یک دنیا زندگی می کنند یادآور شد:اين درحالي است كه بايدتوجه داشت هر یک از آنها دارای یک دنیای بسیار اختصاصی هستند.

وی ضمن بیان این که ما باید با دنیای اختصاصی یکدیگر آشنا شویم زیرا ورود به آن ناممکن است ادامه داد: بهترین راه آشنا شدن با یکدیگر حرف زدن است.

دکتر غفاری حرف زدن و گوش دادن به صحبت های یکدیگر را بسیار ضروری برشمرد و گفت: افرادی که خوب گوش می کنند هرگز دعوا نمی کنند. افرادی هم که دعوا می کنند خوب گوش نمی کنند.

وی توصیه کرد: از همین امروز که روز زن و مادر است زوجین دست کم نیم ساعت با یکدیگر به گفتگو بپردازند.

وی افزود: یعنی در مورد نیازها- کمبودها- ترس ها- نگرانی ها- آرزوها - خواسته ها و دغدغه های ذهنی اشان به گفتگو بپردازند تا ضمن آشنایی با فضای ذهنی یکدیگر بهتر زندگی کنند.

این روانشناس و مشاور خانواده تأکید کرد: اهمیت انجام این کار از آنجا است که زوجین بتوانند بهتر زندگی کنند نه این که فقط با زنده مانی عمرشان را به پایان برسانند.

گفتگو:شبنم طاهري

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: