کد خبر: ۲۰۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 08
با اجرایی شدن تحریم‌ها و نوساناتی که داشته‌ایم کمبود اقلام دارویی مقداری افزایش یافته است
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه با کمبود 1 تا 1.5  درصدی برخی از اقلام دارویی مواجه هستیم، گفت: برخی داروها تنها در داروخانه‌های بزرگ توزیع می‌شوند.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر ایرج حریرچی  در پاسخ به این سوال که آیا با کمبود مواد اولیه دارویی مواجه هستیم یا خیر اظهار کرد: با اجرایی شدن تحریم‌ها و نوساناتی که داشته‌ایم کمبود اقلام دارویی مقداری افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی <Economic conditions>و تحریم‌های به وجود آمده بازار را رصد می‌کنیم، افزود: میزان فروش دارو نسبت به دوره‌های مشابه تغییر قابل توجهی نکرده است. اما با کمبود ۱ تا ۱.۵  درصدی برخی از اقلام دارویی مواجه هستیم .

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد:  برخی از داروها جزو داروهای مهمی محسوب می‌شوند و با تولید مجدد سعی در تامین آنها کرده‌ایم.


حریرچی در پاسخ به این سوال که آیا سهمیه بندی دارویی صورت می‌گیرد یا خیر؟ گفت: سهمیه بندی خاصی برای داروها انجام نشده است اما اگر همانند سال‌های گذشته کمبود دارویی به وجود آید، تا رسیدن به شرایط پایدار و رفع این مسئله برخی داروها تنها در داروخانه‌های دولتی <Government pharmacies>یا داروخانه‌های بزرگ توزیع می‌شوند اما این امر به عنوان سهمیه بندی دارویی محسوب نمی‌شود.طبنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: