کد خبر: ۲۰۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 08
حسادت احساسی است که می تواند محتاطانه وارد زندگی فرزندتان شود. این احساس می تواند از خواهر و برادرش، دوستان یا هم کلاسی هایش به وجود آید
شفا آنلاین>اجتماعی>در این مطلب بدترین رفتارهایی که معمولا والدین در برخورد با کودک حسود شان انجام می دهند، را مطرح می کنیم.


به گزارش شفا آنلاین:حسادت احساسی است که می تواند محتاطانه وارد زندگی فرزندتان شود. این احساس می تواند از خواهر و برادرش، دوستان یا هم کلاسی هایش به وجود آید. یک وسیله کوچک مانند یک دوچرخه جدید برای دوست اش می تواند در او ایجاد حسادت کند. قبل از این که این احساس ادامه یابد، باید هر آن چه که می توانید برای نحوه برخورد با کودک حسود <Baby jealous>و از بین بردن این احساس منفی در فرزندتان انجام دهید.

اشتباهات والدین در برخورد با کودک حسود
حسادت خودش در دوران کودکی ایجاد می شود و به خاطر یک رفتار خاص در والدین، ممکن است میان کودکان رقابت ایجاد شود. در ادامه برخی از بدترین اشتباهات والدین در نحوه برخورد با کودک حسود که منجر به حسادت می شود، را بیان می کنیم.
۱- لوس کردن کودک
اگر کودک را با ناز کردن بیش از اندازه لوس کنید، کودک احساس شکست ناپذیری می کند. هنگامی که کودک جدیدی به خانواده می آید یا هنگامی که به طور اتفاقی دوستی را می بیند که از او قوی تر است، احساس نگرانی می کند. او آن کودک یا آن دوست را، علت آن احساس می بیند. زمانی که چیزی که می خواهد را به دست نیاورد و هر چه بزرگ شود احساس حقارت می کند، و از افسردگی رنج می برد.
۲- مراقبت بیش از حد
مراقبت بیش از حد از کودک و سپس رها کردن اون از این وضعیت، به این معنا است که او را ناگهان در بیابان رها می کنید. ممکن است زمانی که یک کودک با اعتماد به نفس را می بیند، محتاط، ترسو و خجالتی شود که منجر به حسادت می شود.
۳- والدین مستبد
کنترل بیش از حد هم یکی دیگر از اشتباهات بزرگ والدین است که در نتیجه ی آن، حسادت در کودکان افزایش می یابد. تنظیم کردن یک سری قاعده و قوانین سخت گیرانه بدون توضیح دادن علت آن ها می تواند بر کودک تاثیر بگذارد. و او با کمبود اعتماد به نفس و احساس قدرت کمتر نسبت به خواهر و برادر و دوستان اش، بزرگ می شود.

۴- مقایسه کردن با دیگران
یکی دیگر از اشتباهات خطرناک والدین مقایسه کردن فرزندان شان است. مقایسه کردن فقط می تواند منجر به حسادت، رقابت و عدم اعتماد به نفس شود.

۵- ایجاد رقابت ناسالم
وادار کردن کودکان به انجام کاری مشابه و مقایسه کردن نتایج کارشان، رقابتی ناسالم را میان آن ها ایجاد می کند. یک کودک ممکن است با استعدادتر باشد، اما اصرار به انجام کاری مشابه با دقتی مشابه می تواند نادرست بودن آن را ثابت کند که منجر به حسادت می شود.

۶- ترتیب به دنیا آمدن
گاهی ممکن است والدین بر اساس ترتیب به دنیا آمدن فرزندشان، به آن ها توجه بیشتری کنند. به عنوان مثال، اولین دختر یا پسر خانواده زمانی که توجه بیشتر والدین را نسبت به خواهر تازه متولد شده ی خود می بیند، ممکن است حسادت کنند. با آمدن نوزاد تازه متولد شده، بچه های بزرگ تر ممکن است احساس کناره روی کنند که منجر به حسادت می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: