کد خبر: ۲۰۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 08
لیزر در هنگام برش و برداشتن تگ پوستی انتهای عصب بریده شده را ترمیم می کند و در نتیجه بیمار بعد از عمل درد نداشته یا درد بسیار کمی دارد.
شفا آنلاین>سلامت>آیا فیستول خود به خود و با مرور زمان درمان می شود ؟
خیر. تراشه های فیستول باید جراحی و برداشته شوند زیرا خود به خود درمان نمی شود. اگر مدت زمان طولانی درمان نشده باشد، خطر ابتلا به سرطان در دستگاه فیستول <Fistula device>وجود دارد. بیشتر فیستول ها برای درمان بسیار ساده هستند.

فواید لیزر در درمان فیستول مقعد :
به گزارش شفا آنلاین:لیزر در هنگام برش و برداشتن تگ پوستی انتهای عصب بریده شده را ترمیم می کند و در نتیجه بیمار بعد از عمل درد نداشته یا درد بسیار کمی دارد.
لیزر عروق کوچک بریده شده در هنگام عمل را ترمیم می کند و در نتیجه خونریزی موقع عمل کاهش می یابد
عمل بطور سر پایی و بدون بیهوشی انجام می شود.
بیمار بازگشت سریع تر به محیط کار و زندگی خود را دارد.
با لیزر می توان تمام انواع همورویید و شقاق و فیستول را همزمان درمان کرد.
لیزر باعث کاهش عفونت محل عمل می شود زیرا محل عمل را استریل می کند و انتقال بیماری های ویروسی از جمله هپاتیت و ایدر به صفر می رسد. هنگام عمل لیزر به بافت اطراف صدمه نمی زند و مانند کوتر باعث نکروز نمی شود به همین علت درد بعد از عمل کاهش داشته و به اسفنکتر مقعد آسیبی وارد نمی شود و باعث کاهش عارضه بی اختیاری مقعد می شود.

اگر فیستول مقعد به موقع درمان نشود
معمولا فیستول ها از آبسه ها ی درمان نشده ایجاد می شوند. درمان نشدن به موقع فیستول منجر به ایجاد فیستول های متعدد می شود و حتی طول فیستول بلندتر می شود و متعاقبا جراحی وسیع تری را بیمار متحمل می شود و طول درمان بیماری بیشتر خواهد شد. فیستول ها عفونی هستند و اگر درمان نشوند عفونت به دیگر نقاط بدن سرایت می کند.
همانطور که در تصویر زیر می بینید فیستول ها انواع محتلفی دارند و از لحاظ عمق و طول فیستول متفاوت اند و با تعویق انداختن درمان باعث می شوید فیستول حاد شود و عمق و طول آن بیشتر شود.

مراقبت بعد از جراحی آبسه مقعد
پس از تخلیه و خشک کردن چرک لازم است که بیمار ۳ تا ۴ مرتبه و هر بار به مدت ۲۰ دقیقه در لگن آب گرم حاوی چند قطره بتادین بنشیند تا محل چرک ضدعفونی شود و پس از خشک کردن موضع، آن را پانسمان کند. این کار تا رفع کامل التهاب که حدود دو هفته است ادامه می یابد. اگر التهاب شدید باشد، بر اساس نظر پزشک جراح، آنتی بیوتیک تزریقی یا خوراکی نیز برای بیمار تجویز می شود. در صورت وجود درد ناشی از برش، می توان از داروی مسکن استفاده کرد. معمولا التهاب پس از حدود یک هفته فروکش خواهد کرد. بهترن روش جهت تخلیه و خارج کردن آبسه استفاده از لیزر است زیرا لیزر به بافت سالم اطراف صدمه نمی زند و مسلما ناحیه برش داده شده با لیزر خیلی سریعتر بهبود پیدا می کند.

اگر آبسه مقعدی به موقع درمان نشود چه عوارضی ایجاد می کند؟
عدم درمان به موقع این بیماری باعث می شود که علائم عفونت گسترش پیدا کند و عفونت در بدن پخش شود. در صورت شدید شدن این عارضه، باید بافت های مرده در اطراف محل آبسه را برداشت.
عدم درمان به موقع آبسه در افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری قند یا افرادی که توان جسمی کمی دارند، می تواند خطر جانی هم داشته باشد خونریزی از دستگاه گوارش (خونریزی Gl) (Gastrointestinal bleeding (GI bleed)) تمام اشکال خونریزی در دستگاه گوارش، از دهان تا راست روده و مقعد را شامل می شود. هنگامی که خون قابل توجهی در یک زمان کوتاه در این قسمت از دست می دهید به عنوان خونریزی گوارشی شناخته می شود، علائم ممکن است شامل استفراغ های قرمز و خونی، خون استفراغ ممکن است سیاه باشد، مدفوع خونی یا مدفوع سیاه و قیری مانند از علائم مشخص خونریزی گوارشی از خفیف تا شدید است و با توجه به از دست رفتن گلبول های قرمز خون و ایجاد کم خونی تهدید کننده حیات بیمار است.
عدم درمان به موقع این بیماری باعث می شود که علائم عفونت گسترش پیدا کند و عفونت در بدن پخش شود. علت بروز فیستول مقعد می تواند همین آبسه ها باشد. در صورت شدید شدن این عارضه، باید بافت های مرده در اطراف محل آبسه را برداشت.عدم درمان به موقع آبسه در افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری قند یا افرادی که توان جسمی کمی دارند، می تواند خطر جانی هم داشته باشد.

آیا مي توان آبسه مقعد را با بي حسي موضعي عمل كرد ؟
بله آبسه مقعدی را می توان با بی حسی و سرپایی عمل کرد و بدون درد می باشد بیمار فقط شب اول استراحت می کند و نیاز به استراحت بیش تر ندارد. بیمار بازگشت سریع تر به محیط کار و زندگی طبیعی خود را دارد.

چقدر طول می کشد زخم جراحی آبسه مداوا شود؟
از روز دوم به بعد زخم آبسه بسیار کوچک می شود و رو به محو شدن می رود
تمامی زخم ها بین ۱۰ تا ۱۴ روز به طور نرمال و در افراد عادی با سرعت بهبودی متوسط کاملا باید محو شود

آیا آبسه مقعدی بازگشت دارد؟
اگر با جراحی سنتی انجام بشه و مراقبت عای بعد از عمل را رعایت نکنید احتمال بازگشت وجود دارد اما با لیزر ناحیه ای که لیزر شده بازگشت نخواهد داشت توصیه : بعد از جراحی و لیزر حتما لیزر موهای زائد انجام دهید و همیشه ناحیه را تمیز نگه دارین و از غذاهای پر فیبر استفاده کنید

ر چه مواردي بيمار بايد براي عمل آبسه مقعد بيهوشي گرفته بگيرد و بستري شود؟
١-بيمار نتواند بي حسي موضعي را تحمل كند
٢-جراح محيط مناسب عمل سرپايي نداشته باشد
٣-ابسه هاي ايسكيوركتال
٤-بيماران ديابتي
٥-بيماران داراي ضعف سيستم ايمني

آيا مي توان عمل فيستول و آبسهرا همزمان انجام داد؟
اگر سوراخ داخلي فيستول مشخص بوده و پايين باشد بهتر است هنگام تخليه ابسه فيستول نيز عمل شود تا از عمل مجدد جلوگيري شود اما اگر ابسه وسيع باشد و سوراخ داخلي مشخص نباشد يا بالا باشد بهتر است دستكاري نشود تا بيمار دچار عارضه بي اختياري نشود

پزشک آنلاین
دکتر زهرا سعادتی [ متخصص جراحی عمومی ]
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
0
وجود خون بعد از عمل فیستول در هنگام اجابت مزاج نشانگر چیست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: