کد خبر: ۲۰۵۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 08
در برخی از کباب‌های کوبیده ممکن است برای کاهش هزینه تمام شده به جای گوشت خالص از مواد جایگزینی مانند سویا یا سنگدان مرغ استفاده شود و این مسئله سبب بروز مشکلاتی در سلامت افراد می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> عزیزی درباره استفاده از سنگدان فاسد در تهیه کباب کوبیده و بروز مسمومیت و مشکلات گوارشی توضیحاتی داد.

به گزارش شفاآنلاین، محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران اظهار کرد: در برخی از کباب‌های کوبیده ممکن است برای کاهش هزینه تمام شده به جای گوشت خالص از مواد جایگزینی مانند سویا یا سنگدان مرغ  استفاده شود و این مسئله سبب بروز مشکلاتی(Problems) در سلامت افراد می‌شود.

اسهال و استفراغ با مصرف کباب کوبیده ناسالم

وی ادامه داد: اگر سنگدان مرغ فاسد به جای گوشت طبیعی در تهیه کباب کوبیده استفاده شود بسته به میزان مواد به کار رفته در کباب ممکن است فرد در کوتاه مدت یا دراز مدت دچار مشکلات گوارشی مانند اسهال و استفراغ یا بیماری‌های انگلی شود.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با اشاره به اینکه استفاده از سویا در کباب کوبیده مزه این مواد غذایی را تا حد زیادی تغییر می‌دهد، افزود: گوشت کباب کوبیده به دلیل معلوم نبودن مواد مورد استفاده در آن غذایی است که مکان استفاده از موادغذایی ارزان به جای گوشت در آن وجود دارد و به همین دلیل کارشناسان تغذیه به مردم توصیه می‌کنند از رستوران های  معتبر کباب کوبیده تهیه کنند.

بلاهایی که سنگدان آلوده در کباب بر سرتان می آورد

عزیزی عنوان کرد: اگر سنگدان آلوده به میکروب که در تهیه کباب مورد استفاده قرار می‌گیرد در حرارت بالا پخته شود باکتری‌های آن از بین می‌رود و تنها در دراز مدت به شرط مصرف فراوان ممکن است باعث بروز مشکلات گوارشی و مسمومیت(Poisoning) در افراد شود.

وی گفت: استفاده از سنگدان مرغ یا هر ماده دیگری به غیر از گوشت در تهیه کباب سلامتی این ماده غذایی را به خطر می‌اندازد و من توصیه می‌کنم همیشه افراد از مواد سالم برای تهیه خوراکشان استفاده کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: