کد خبر: ۲۰۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 06
در آزمایشات اولیه محققان توانستند از انتشار سرطان در بدن ماهی زبرای مبتلا به سرطان کبد و موش های مبتلا به لینفوم جلوگیری کنند.
شفا آنلاین>سلامت>محققان آمریکایی یک شیوه درمانی هدفمند برای سرطان ابداع کردند که قادر است با جلوگیری از تولیدمثل سلول های سرطانی، مانع گسترش این بیماری در بدن شود.

به گزارش شفا آنلاین: سلول ها دارای محدودیت در تکثیر هستند و بدن قبل از نابودی دی ان ای آنها به دلیل آسیب های وارد شده در اثر تکثیر، تولیدمثل سلول ها<Reproduction of cells> را در فرآیندی موسوم به پیری متوقف می کند و در نهایت سیستم ایمنی می تواند چنین ضایعاتی را از بین ببرد.

اما گاهی سلول ها از قوانین تبعیت نمی کنند و خارج از سیستم نظارتی بدن<Body monitoring system> به تولید مثل خود ادامه می دهند و در این میان، سلول های سرطانی از مکانیزم تولید مثل این سلول ها برای تکثیر نامحدود خود بهره می برند.

اکنون محققان ترکیباتی را تولید کرده اند که بدون آسیب زدن به دی ان ای و سلول های سالم، فرآیند پیری را در مورد سلول های سرطانی مجددا فعال کرده و البته بدون کشتن این سلول ها، از گسترش آنها جلوگیری می کنند. این ترکیبات قادرند دو ژن KAT6A و KAT6B را که کنترل کننده فرآیند تکثیر سلولی هستند، از بین ببرند.

در آزمایشات اولیه محققان توانستند از انتشار سرطان در بدن ماهی زبرای مبتلا به سرطان کبد و موش های مبتلا به لینفوم جلوگیری کنند.

با وجود این که معلوم نیست بعد از توقف تولید مثل سلول های سرطانی چه اتفاقی برای آن ها رخ می دهد، محققان امیدوارند سیستم ایمنی بدن بتواند راهکاری برای نابودسازی این سلول ها بیابد. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: