کد خبر: ۲۰۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 04
اگر در مسواک زدن و نخ‌دندان کشیدن تنبل هستید هیچ خمیردندانی نمی‌تواند لبخند زیبایتان را حفظ کند. اما برای کسانی که دستورات دندان‌پزشک خود را رعایت می‌کنند، ژل یا خمیر مناسب می‌تواند از درد لثه‌ها، زرد شدن دندان‌ها، کرم‌خوردگی، و دیگر مشکلات دندانی پیشگیری کند

شفا آنلاین>سلامت>افرادی که دستورات دندان‌پزشک خود را رعایت می‌کنند، ژل یا خمیر مناسب می‌تواند از درد لثه‌ها و یا زرد شدن دندان‌ها<Yellowish teeth> پیشگیری کند.

به گزارش شفا آنلاین: اگر در مسواک زدن و نخ‌دندان کشیدن تنبل هستید هیچ خمیردندانی نمی‌تواند لبخند زیبایتان را حفظ کند. اما برای کسانی که دستورات دندان‌پزشک خود را رعایت می‌کنند، ژل یا خمیر مناسب می‌تواند از درد لثه‌ها، زرد شدن دندان‌ها، کرم‌خوردگی، و دیگر مشکلات دندانی پیشگیری کند.
 
به گفته پزشکان انتخاب یک خمیردندان مناسب می‌تواند گیج‌کننده باشد، چون گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد.

نکات مهم: قاعدتا همیشه بایستی بر روی جعبه‌ خمیردندان استاندارد‌های لازم موجود باشد. این مهر گواه این است که محصول، آزمایش شده، ادعاهای آن صحه گذاری شده‌اند و عناصر آن مفید هستند. اگراز ژل استفاده‌ کنید یا از خمیر، چه طعم دارچین، چه نعناع، به یاد داشته باشید که این‌ها هیچ کدام، هیچ تاثیری در فواید خمیر‌دندان‌ شما ندارد.
چگونه یک خمیردندان مناسب
در صورتی که دندان‌های زردی دارید:

خمیردندان‌های سفیدکننده حاوی مواد ساینده‌ ملایم، به سفید شدن دندان‌ها کمک کرده و از بوجود آمدن لکه‌های بیشتر جلوگیری می‌کنند، اما تاثیر زیادی روی لکه‌های قدیمی‌ ندارد. برای داشتن لبخندی زیباتر به‌دنبال خمیر و ژل‌هایی باشید که دارای موادساينده از قبیل "دی اکسيد سيليکون" باشد.

اگر گرفتار حفره‌های دندانی هستید:

در تمام طول روز یک فیلم چسبنده‌ای از باکتری‌ها در تلاش‌اند تا روی دندان‌های شما شکل بگیرند. این فیلم به صورت پلاک با غذاهای مشخصی، بیشتر با قندها تعامل داشته و تولید اسید می‌کند که مینای دندان را خورده و ایجاد حفره‌های کوچک می‌کند.

راه حل چیست؟

"فلوراید معدنی" به عنوان مبارز طبیعی کرم‌خوردگی دندان معرفی شده‌ است. دندان‌ها را پوشش داده و از دندان‌ها در برابر اسید‌هایی که منجر به حفره می‌شوند محافظت می‌کند.

مسواک زدن و خارج کردن کف از دهان بدون شستن دهان، باعث ماندن فلوراید در دهان شده و به مواد، زمان بیشتری می‌دهد، این کار برای کسانی که مستعد کرم‌خوردگی هستند بسیار مفید است.

اگر دندان و لثه حساسی دارید:

اگر دندان‌پزشک شما مشکلات دندانی دیگری از قبیل کرم‌خوردگی یا عفونت ریشه را هم پیشبینی کرده است، مشکل شما می‌تواند بر اثر محکم مسواک زدن باشد و یا ممکن است دارای لثه‌های حساس یا تحلیل رفته باشید که لزوما نشان‌دهنده مسواک زدن یا نخ‌دندان کشیدنِ ضعیف نیست.

یک خمیردندان حساس حاوی "کلرید استرانسیوم" یا "نیترات پتاسیم" را انتخاب کنید. اگرچه هیچ تفاوتی بین این دو نیست و هر دو به کاهش درد کمک می‌کنند.
اگر می‌خواهید از تشکیل تاتار جلوگیری کنید:

تاتار که دندان‌پزشکان گاهی آن را "جرم دندان" نیز می‌نامند از سفت شدن پلاک باکتریایی بوجود می‌آید. مهم نیست که چقدر دندان‌های خود را مسواک می‌زنید، زمانی که تاتار تشکیل شود تنها با ابزار تیز دندان‌پزشک می‌توانید از دست آن خلاص شوید. خمیر دندان‌هایی که حاوی مواد ضد تاتار هستند، می‌توانند مانع سفت شدن پلاک شوند. برچسب روی محصول را بخوانید و به دنبال موادی مثل "پیروفسفات" و یا "سیترات‌روی" باشید.


اگر بدنبال یک محصول طبیعی هستید:

تمامی خمیردندان‌های طبیعی و گیاهی به اندازه خمیرهای ضد میکروبی موثر هستند.

اگر دندان مصنوعی دارید:

تمامی خمیردندان‌هایی که برای دندان‌های معمولی هستند، می‌توانند برای دندان‌های مصنوعی هم مورد استفاده قرار گیرند. البته لازم به ذکر است قرص‌های جوشان و محلول‌ها بهتر از مسواک عمل می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: