کد خبر: ۲۰۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 04
این بیماری که در بدن خفاش‌ها وجود دارد قابلیت سرایت به انسان‌ها را دارد و مقام‌های بهداشتی از این نگران هستند که دور تازه‌ای از ابتلا به این بیماری در کشور‌های آفریقایی آغاز شود

شفا آنلاین>سلامت>حوادث پزشکی>ویروس خطرناک ابولا همچنان در قاره سیاه جولان می‌دهد و اخبار مبنی بر شیوع آن در سیرالئون به گوش می‌رسد.

به گزارش  شفا آنلاین: کارشناسان بهداشتی هشدار داده اند نوع جدیدی از ویروس مرگ بار ابولا درمنطقه به نام بومبالی (Bombali) درکشور سیرالئون شناسایی شده است که ناقل آن خفاش‌ها هستند.

این بیماری که در بدن خفاش‌ها وجود دارد قابلیت سرایت به انسان‌ها را دارد و مقام‌های بهداشتی از این نگران هستند که دور تازه‌ای از ابتلا به این بیماری در کشور‌های آفریقایی آغاز شود.


یکی ازخوراک‌های مورد علاقه اهالی منطقه بومبالی، خوراک خفاش است به همین دلیل عده زیادی از مردم به کارشکار خفاش اشتغال دارد.

کارشناسان هشدار داده اند افراد بومی از مصرف گوشت خفاش خودداری کنند؛ ویروس شناسان از این نگران هستند که اپیدمی دوباره بیماری ابولا دراین مناطق آفریقایی آغاز شود؛ این بیماری درسال ۲۰۱۴ سبب مرگ بیش از ۱۱ هزار نفر شد.

مقام‌های بهداشتی کشور جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کرده اند در چند ماه اخیر ۳۳ نفر دراثر ابتلا به ابولا جان خود را از دست داده اند.

این خفاش‌ها در کشور سیرالئون در منطقه‌ای هم مرز با کشور گینه زندگی می‌کنند که محل اقامت بیش از ۶۰۰ هزار نفر است؛ درصورت ابتلای افراد در منطقه بومبالی به بیماری ابولا، این ششمین اپیدمی و محل ظهور این بیماری در قاره سیاه است.


به همه ۹ کشور همسایه سیرالئون در خصوص شیوع دوباره بیماری ابولا هشدار داده شده است.

بیماری ابولا، نوعی تب خونریزی دهنده است که در سال ۲۰۱۴ شیوع گسترده‌ای در کشور‌های آفریقایی به ویژه سیرالئون پیدا کرد و سبب مرگ بیش از ۱۱ هزار نفر شد.

بیشترین قربانیان ابولا، از اهالی کشور سیرالئون بودند؛ این بیماری سبب آلوده شدن بیش از ۲۹ هزار نفر به ویروس خطرناک آن شد و میزان کشته‌ها نشان می‌دهند حدود ۴۰ درصد از مبتلایان جان خود را دراثرآن از دست داده اند.

این بیماری اولین بار درسال ۱۹۷۶ به وسیله دانشمندان شناسایی شد، اما شیوع آن بسیار کم بود تا اینکه درسال ۲۰۱۴ به طور ناگهانی اپیدمی پیدا کرد.

این بیماری به وسیله گوشت یا ترشحات بدن گوریل، شامپانزه و خفاش میوه به انسان منتقل می‌شود.


سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است هنوز هیچ درمان اثبات شده‌ای برای ابولا وجود ندارد و تنها نوعی واکسیناسیون تجربی به نام (rVSV-ZEBOV) می‌تواند تا حدی مانع از پیشرفت بیماری شود.

نتیجه‌های بررسی روی واکسن نوظهور مقابله با ویروس ابولا در مجله Lancet به چاپ رسیده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: