کد خبر: ۲۰۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 03
مصرف بعضی مواد مخدر در برخی ایالت‌های آمریکا قانونی است و این سبب اعتیاد بخش زیادی از مردم به انواع مواد مخدرشده است

شفا آنلاین>سلامت>مصرف دارو‌های اعتیادآور در اشکال گوناگون رو به افزایش است و آمار‌های جهانی از فاجعه‌ای عظیم حکایت می کنند.

به گزارش شفا آنلاین:کارشناسان هشدار داده اند آمریکایی چهار برابر بیشتر از استرالیایی‌ها از مواد مخدر استفاده می‌کنند، ولی آمار مصرف مواد مخدر دراسترالیا نیز درحال افزایش است.
 
مصرف بعضی مواد مخدر در برخی ایالت‌های آمریکا قانونی است و این سبب اعتیاد بخش زیادی از مردم به انواع مواد مخدرشده است.


مصرف بیش از اندازه مردم از مواد مخدری چون مارجی جوآنا در زمان رانندگی سبب بالا رفتن آمار تصادف‌های منجربه مرگ و نقض عضو در آمریکا شده است.
 
مواد مخدر اثر‌های بسیار مخربی بر سلامت بدن می‌گذارند؛ به ویژه مواد مخدر صنعتی با دگرگونی‌های شیمیایی در ساختار خود سبب افزایش اثر تخریبی بر بدن انسان‌ها شده است.

افزون بر مواد مخدر، استفاده بیش از اندازه از برخی دارو‌های مسکن و ضد درد نیز سبب اعتیاد افراد به آن‌ها شده است که ترک این دارو‌ها نیز بسیار سخت است.

افراد در کشور‌های مختلف دنیا در سال‌های پیش از مواد مخدری، چون تریاک یا هروئین استفاده می‌کردند که سبب نابودی بسیاری ازخانواده‌ها شده است اما این روز‌ها مواد مخدر جدیدی راهی بازار‌های جهانی شده است و معتادان علاقه‌مند به مصرف مواد مخدر جدید<New Drug Use> هستند.


کارشناسان اعلام کرده اند یکی از دلایل اعتیاد به دارو‌های مسکن<Honey> استفاده از تریاک درترکیب آنهاست.

محققان اعلام کرده اند باید نظارت‌های جدی‌تر برای جلوگیری از تجویز غیرضروری دارو‌های مسکن به بیماران از سوی پزشکان صورت گیرد همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر باید درسطح گسترده‌ای در جهان انجام شود.

کارشناسان اعلام کرده اند جوانان بیشترین قربانیان مواد مخدر درجهان هستند. محققان درپژوهش‌های خود دریافتند بیشتر افرادی که دردوران کودکی دچار ضربه‌های عاطفی شده اند یا درخانواده‌های بد سرپرست بزرگ شده اند در دوران نوجوانی و بزرگسالی به مصرف مواد مخدر و دارو‌های مسکن اعتیاد آور علاقه پیدا می‌کنند.

محققان اعلام کرده اند اثر دارو‌های اعتیاد آور مانند مواد مخدر بر بدن در درازمدت است و می‌تواند سبب اعتیاد شدید و غیر قابل کنترل و در نهایت آسیب شدید به بدن و مرگ شود.


افزون بر دارو‌های ضد درد و مسکن، برخی دارو‌های بیماری‌های اعصاب و روان و دارو‌های ضد افسردگی نیز می‌توانند سبب اعتیاد در افراد شوند.

آمار‌ها نشان می‌دهند درسال‌های اخیر مرگ و میر دراثر مصرف بیش از اندازه دارو‌های اعتیاد زا رشد فزونی پیدا کرده است.                    
healthday
theguardian

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: