کد خبر: ۲۰۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 03
از زمان ورود زائران بیمارستان‌های مکه فعال شده و 4 درمانگاه شبانه‌روزی نیز فعالیت خود را آغاز کردند و مطب‌ها نیز در هتل‌های محل استقرار زائران به صورت 8 ساعته خدمت‌رسانی می‌کنند

شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر با اشاره به اینکه کمبود دارو برای حجاج نداریم، گفت:‌زائران می‌تواند از طریق تماس تلفنی مستقیم با پزشک متخصص مشکلات خود را مطرح و مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.

به گزارش شفا آنلاین:سیدعلی مرعشی  در ارتباط با آخرین وضعیت ارائه خدمات به حجاج اظهار داشت: از زمان ورود زائران بیمارستان‌های مکه فعال شده و 4 درمانگاه شبانه‌روزی <Nightly Clinic>نیز فعالیت خود را آغاز کردند و مطب‌ها نیز در هتل‌های محل استقرار زائران به صورت 8 ساعته خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: از روز بازگشایی این مراکز بیش از 100 زائر مراجعه کرده و 25 مورد بستری داشته‌ایم که 4 مورد آن مربوط به بستری در بیمارستان‌های صعودی‌ در مکه بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر در زمینه بکارگیری تجهیزات مدرن برای خدمت‌رسانی به حجاج گفت: همه خدمات تقریباً مشابه سال گذشته بوده ولی امسال سیستم بدون کاغذ را برای پذیرش بیماران به روزرسانی کرده و همه موارد مرتبط با بیماران اعم از دارو، تزریقات و ... همه بر اساس پذیرش سیستم بدون کاغذ صورت می‌گیرد.

مرعشی اعلام کرد: همچنین زائران می‌توانند مشکلات حوزه پزشکی خود را به صورت شبانه‌روزی و از طریق تماس با شماره پزشک متخصص اعلام کنند و بر همین اساس شماره متخصصین در اختیار مدیران مجموعه قرار گرفته و این موضوع از رفت و آمد بیماران در هوای گرم خودداری می‌کند.

وی در مورد داروی مورد نیاز بیماران اظهار کرد: از دو هفته قبل از حضور حجاج داروهای مورد نیاز به عربستان ارسال و در فرودگاه جده تخلیه شد و پس از آن در همه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های مورد نیاز توزیع آن صورت گرفت و خوشبختانه اکنون مشکل کمبود دارو نداریم.فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: