از زمان ورود زائران بیمارستانهای مکه فعال شده و 4 درمانگاه شبانهروزی نیز فعالیت خود را آغاز کردند و مطبها نیز در هتلهای محل استقرار زائران به صورت 8 ساعته خدمترسانی میکنند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلالاحمر با اشاره به اینکه کمبود دارو برای حجاج نداریم، گفت:زائران میتواند از طریق تماس تلفنی مستقیم با پزشک متخصص مشکلات خود را مطرح و مشاورههای لازم را دریافت کنند.
به گزارش
شفا آنلاین:سیدعلی مرعشی در ارتباط با آخرین وضعیت ارائه خدمات به حجاج اظهار داشت: از زمان ورود زائران بیمارستانهای مکه فعال شده و 4 درمانگاه شبانهروزی <
Nightly Clinic>نیز فعالیت خود را آغاز کردند و مطبها نیز در هتلهای محل استقرار زائران به صورت 8 ساعته خدمترسانی میکنند.
وی افزود: از روز بازگشایی این مراکز بیش از 100 زائر مراجعه کرده و 25 مورد بستری داشتهایم که 4 مورد آن مربوط به بستری در بیمارستانهای صعودی در مکه بوده است.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلالاحمر در زمینه بکارگیری تجهیزات مدرن برای خدمترسانی به حجاج گفت: همه خدمات تقریباً مشابه سال گذشته بوده ولی امسال سیستم بدون کاغذ را برای پذیرش بیماران به روزرسانی کرده و همه موارد مرتبط با بیماران اعم از دارو، تزریقات و ... همه بر اساس پذیرش سیستم بدون کاغذ صورت میگیرد.
مرعشی اعلام کرد: همچنین زائران میتوانند مشکلات حوزه پزشکی خود را به صورت شبانهروزی و از طریق تماس با شماره پزشک متخصص اعلام کنند و بر همین اساس شماره متخصصین در اختیار مدیران مجموعه قرار گرفته و این موضوع از رفت و آمد بیماران در هوای گرم خودداری میکند.وی در مورد داروی مورد نیاز بیماران اظهار کرد: از دو هفته قبل از حضور حجاج داروهای مورد نیاز به عربستان ارسال و در فرودگاه جده تخلیه شد و پس از آن در همه بیمارستانها و درمانگاههای مورد نیاز توزیع آن صورت گرفت و خوشبختانه اکنون مشکل کمبود دارو نداریم.فارس