کد خبر: ۲۰۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 19
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در گفتگو با شفا آنلاین اعلام کرد:
شفا آنلاین: معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي كشورجزئيات رسيدگي به پرونده های پزشكان زيرميزي بگير در شورای حل اختلاف امور پزشکی و کمیسیون تعزیرات حکومتی را تشريح كرد.

دکتر علی فتاحی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: در رابطه با بحث دریافت وجه اضافه از سوی برخی پزشکان 70 درصد پزشکان یا موسسات موردنظر محکوم شدند.

وی با بیان این که از این تعداد 2نفر از طبابت محروم شدند ادامه داد: همچنین 30 پرونده هم در شورای حل اختلاف پزشکی که زیرمجموعه دادگستری اند و محل شان در نظام پزشکي است مورد بررسی قرار گرفت.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که از این پرونده ها حدود 80 درصد موارد رسیدگی شده است خاطرنشان کرد: معمولأ کار شورای حل اختلاف پزشکی پس گرفتن وجه اضافه از پزشک یا موسسه و برگرداندن آن به بیماران است که این کارنیز انجام شد.

وی یکی دیگر از کارهای شورای حل اختلاف پزشکی را برقراری صلح و سازش دانست و گفت: در کمیسیون تعزیرات حکومتی که متشکل از نماینده وزیر بهداشت،رئیس دانشگاه و نماینده سازمان نظام پزشکی است 25مورد پرونده دریافت وجه اضافی داشتیم.

دکتر فتاحی با بیان این که از این تعداد افراددر 19 مورد محکوم شدند بیان کرد: زمانی که درپرونده ای پزشک محکوم مي شود؛پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی فرستاده می شود.

وی افزود: آنجا هم احکام خودش را دارد که جریمه نقدی و ابطال پروانه و موسسه از جمله آن احکام است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی به خبرنگار شفا آنلاین گفت: به طور کلی موارد مذکور خلاصه ای از پرونده های مربوط به دریافت وجه اضافه از سوی پزشکان بود که تعدادی دیگر از این پرونده ها نيزدر اردیبهشت ماه سال جاری مورد بررسی قرار می گیرند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: