کد خبر: ۲۰۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 02
آمار بیماری‌های پوستی در ایران تفاوتی با دنیا ندارد ولی ممکن است به دلیل نوع آب و هوا و خشک بودن محیط منطقه برخی از بیماری‌های پوستی بیشتر بروز پیدا کند
شفاآنلاین>سلامت> یک متخصص پوست درباره شایع ترین بیماری های پوستی در ایران توضیحاتی داد.

به گزارش شفاآنلاین، کاشانی متخصص پوست و مو اظهار کرد: آمار بیماری‌های پوستی در ایران تفاوتی با دنیا ندارد ولی ممکن است به دلیل نوع آب و هوا و خشک بودن محیط منطقه برخی از بیماری‌های پوستی بیشتر بروز پیدا کند.

وی ادامه داد: برخی از بیماری‌های عفونی مانند سالک متعلق به یک نوع آب و هوای خاص است که به وسیله پشه این عارضه ایجاد می‌شود.

این متخصص پوست اضافه کرد: بیماری سالک ممکن است در ایران یا کشورهای با آب و هوای گرم و خشک شیوعش زیاد باشد ولی این عارضه در کشورهای اروپایی به دلیل داشتن آب و هوایی مرطوب کمتر مشاهده شده است.

شایع‌ترین بیماری‌های پوستی ایرانیان

کاشانی عنوان کرد: اگزاما و آکنه جزو شایع‌ترین بیماری‌های پوستی هستند که در کشور وجود دارند و بیشترین آمار مراجعات به پزشکان را به خود اختصاص داده اند.

وی تأکید کرد: خوشبختانه سرطان پوست در ایران از شیوع کمی برخوردار است و سرطان سلول‌های قاعدگی پوست بیماری شایع در کشور محسوب می‌شود.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: افرادی دچار عارضه سرطان سلول‌های قاعدگی پوست می‌شوند که در گذشته از روش اشعه‌درمانی برای بیماری‌های قارچی استفاده کرده اند.

کاشانی با اشاره به اینکه سرطان(Cancer) سلول‌های خال‌دار از شیوع کمی برخوردار است، اظهار کرد: سلول‌های رنگدانه‌ساز باعث بروز سرطان‌های خطرناک می‌شوند و به همین دلیل ما توصیه می‌کنیم که افرادی که دارای خال‌هایی بر روی بدن خود هستند اگر دچار تغییر شکل، رنگ و سایز هستند به پزشک معالج مراجعه کنند.

آمار جذام در ایران

این متخصص پوست و مو در خصوص عارضه جذام گفت: خوشبختانه موارد بروز بیماری جذام در کشور کنترل شده است و از سال 72 بیماری جذام کنترل شده است و این بیماری به کمتر از یک در ده هزار نفر رسیده است.

ریشه کنی جذام تا سال 1399 در ایران

کاشانی ادامه داد: در سال 1399 به دنبال ریشه‌کنی و حذف جذام در کشور هستیم و در حال حاضر سالیانه 15 نفر از مردم ایران دچار این عارضه می‌شوند.

وی یادآوری کرد: بیماری(Sickness) جذام در گذشته غیر قابل درمان بوده است ولی خوشبختانه امروزه این عارضه طی 6 ماه درمان برطرف می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: