کد خبر: ۲۰۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 01
طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، تغذیه نوازاد با شیر مادر در بدو تولد در آسیا و آفریقای جنوبی رایج است اما، شرق آسیا و اقیانوس آرام شاهد چنین امری نیست و تنها کمتر از یک سوم نوزادان این مناطق در بدو تولد با شیر مادر تغذیه می شوند
شفا آنلاین>سلامت>طبق اعلام سازمان ملل، محروم شدن نوزادان از شیر مادر در ساعات اولیه تولد باعث افزایش خطر مرگ حدود 78 میلیون نوزاد در سال می شود.

به گزارش شفا آنلاین، سازمان جهانی بهداشت(WHO) و صندوق بین المللی حمایت از کودکان(یونیسف) که به بررسی شرایط مادران در 76 کشور دارای درآمد پایین و متوسط پرداختند، همزمان با شروع هفته جهانی تغذیه نوزادان با شیر مادر، در گزارشی اعلام کردند که از پنج نوزاد متولد شده تنها دو نفر آنها بلافاصله بعد تولد با شیر مادر تغذیه می شوند.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت و یونیسف، تغذیه نوازاد با شیر مادر در بدو تولد در آسیا و آفریقای جنوبی رایج است اما، شرق آسیا و اقیانوس آرام شاهد چنین امری نیست و تنها کمتر از یک سوم نوزادان این مناطق در بدو تولد با شیر مادر تغذیه می شوند.

به گفته 'هنریتا فور'، مدیر اجرایی یونیسف، هر ساله میلیون ها نوزاد، به دلایل مختلف از تغذیه با شیر مادر در بدو تولد محروم می شوند. مادران پس از وضع حمل از توجه و حمایت کافی در زمینه تغذیه نوزاد با شیرشان برخوردار نیستند.

مطالعات قبلی نشان می داد که به تاخیر انداختن تغذیه(Nutrition) با شیر مادر بین 2 تا 23 ساعت بعد از تولد، خطر مرگ طفل را تا 33 درصد افزایش می دهد و این خطر در مورد نوزادانی که مادران شان، شیردهی به آنها را یک روز یا بیشتر پس از وضع حمل به تاخیر انداختند، دو برابر است.

از کولستروم یا نخستین شیر تولید شده در پستان مادران به عنوان 'نخستین واکسن' نوزادان یاد می شود.

سازمان جهانی بهداشت و یونیسف در این گزارش از دولت ها خواستند تا تدابیر و اقدامات قانونی را برای محدود کردن بازار جایگزین های شیر مادر اتخاذ و اجرا کنند.

اول تا هفتم اوت(10 تا 16 مرداد) به عنوان هفته جهانی تغذیه نوزادان با شیر مادر نامگذاری شده است.

هدف از این نامگذاری اطلاع رسانی درباره فواید تغذیه نوزادان با شیر مادر است که باعث تقویت سیستم ایمنی نوزاد و فراهم آوردن غذایی برای رشد مناسب است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: