کد خبر: ۲۰۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 01
درخصوص نظام ثبت خطا‌های پزشکی گزارش‌ها باید در ۶ ساعت ارائه و ریشه یابی علت وقوع در زمان مقرر صورت گیرد؛ بنابراین در درجه اول گزارش دهی و در درجه بعدی انجام RCA اهمیت دارد

شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزرات بهداشت از سازوکارهای جدید برای کاهش خطاهای پزشکی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین:سازوکار جدید وزارت بهداشت برای کاهش خطاهای پزشکی به  علیرضا عسگری مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزرات بهداشت در آئین رونمایی از سامانه ثبت وقایع ناخواسته حیاتی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: ثبت و گزارش وقایع ناخواسته حیاتی با هدف اصلاح فرآیند و جلوگیری از رخداد مجدد صورت می گیرد که بسیاری از دانشگاه ها در این راستا همراه وزارت بهداشت بوده اند.
 
وی ادامه داد: درخصوص نظام ثبت خطا‌های پزشکی (وقایع ناخواسته) گزارش‌ها باید در ۶ ساعت ارائه و ریشه یابی علت وقوع در زمان مقرر صورت گیرد؛ بنابراین در درجه اول گزارش دهی و در درجه بعدی انجام RCA اهمیت دارد.

وی بیان کرد: در این سامانه امکان مشاهده فعالیت هر دانشگاه ها، تعداد گزارش‌های خطا‌ها و بازدید‌های صورت گرفته توسط مسئولان قابل رویت و پیگیری خواهد بود همچنین در این سامانه با امنیت بالا سناریو‌هایی بی نام بارگذاری می‌شود تا دانشگاه‌ها با خواندن این موارد و بررسی رویکرد‌های پیشگیرانه در مجموعه خود از وقوع موارد مشابه جلوگیری کنند.
 
مردم برای تامین داروها به بیرون بیمارستان ها مراجعه نکنند
عسگری همچنین افزود: در بحث تامین دارو و ملزومات پزشکی<Medical Essentials> تاکید این است که مردم به هیچ وجه به بیرون بیمارستان‌ها فرستاده نشوند و مداخلات نظارتی لازم دراین باره در دستور کار قرار دارد.


وی بیان کرد: در بازه زمانی ۱۰ ماهه، حدود ۱۰۰ هزار تماس با سامانه پاسخگویی ۱۹۰ درخصوص امور درمان برقرارشده که نوع تماس‌های مردمی متفاوت بوده و شکایات تعرفه ای، بالینی و حتی تقدیر و تشکر از تیم درمانی <Therapeutic team>نیز در آن وجود دارد.yjc
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: