کد خبر: ۲۰۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - 2018August 01
برای همراه‌داشتن داروهای مورد نیاز ، داشتن نسخه ترجیحاً به زبان انگلیسی، دارای مهر و امضاء پزشک، و درج نوع بیماری، نام دارو، میزان مصرف، مقدار دارو و طرز استفاده دارو الزامی است
شفاآلاین>سلامت> برای همراه‌داشتن داروهای مورد نیاز ، داشتن نسخه ترجیحاً به زبان انگلیسی، دارای مهر و امضاء پزشک، و درج نوع بیماری، نام دارو، میزان مصرف، مقدار دارو و طرز استفاده دارو الزامی است.

به گزارش شفاآنلاین،  با فرارسیدن ایام حج و آغاز سفر روحانی حجاج گرامی بیت ا.. الحرام  و نظر به اهمیت سلامت و امنیت حجاج گرامی و افزایش دانش و آگاهی در مورد استفاده از داروهایشان در طول مدت این سفر ، واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران به بیان توصیه‌های دارویی جهت سفر حج پرداخت.رعایت مواردی به شرح زیر در همراه‌بردن داروهای مصرفی به کشور عربستان، حائز اهمیت می‌باشد:

جهت جلوگیری از رفتارها و برخوردهای نظارتی پلیس سعودی ، پزشک(Doctor) کاروان را از به همراه داشتن دارو مطلع کنید.

قوانین کشور عربستان در خصوص داروهای حاوی مخدر مانند استامینوفن کدئینه و اکسپکتورانت کدئینه، داروهای ترک اعتیاد، ترامادول ، آرام بخش‌ها و داروهای خواب‌آور مانند اگزازپام، دیازپام و….  و داروهای روان‌گردان ، بسیار جدی و سختگیرانه است و متهمان به حمل آنها مجازات شدیدی خواهند شد. لذا ضروری است زائران محترم جهت جلوگیری از هر گونه پیامد ناخوشایند به قوانین این کشور نیز احترام گذاشته و از همراه بردن این داروها اکیداً خودداری کنند.

در صورت ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و بیماری‌های خاص، ضمن اینکه پزشک کاروان را از نوع بیماری خود و داروهای خاص و ضروری مورد استفاده آگاه می‌کنید، داروهای مورد استفاده خود را نیز به میزان ۲ برابر طول مدت سفر به همراه داشته باشید.

داروهای مورد نیاز را در دو کیف جداگانه نگهداری کنید.

داروهای ضروری و حیاتی خود را همیشه به همراه داشته باشید.

در حین سفر و مدت اقامت به منظور جلوگیری از فساد دارو ، با مطالعه بروشور دارو،  داروهای خود را در بهترین شرایط نگهداری کنید. کلیه داروها را دور از نور نگهداری کنید و جهت حمل داروهای(Medications) یخچالی از ظروف خنک‌کننده و یخ استفاده کنید.

قیمت دارو در کشور عربستان بسیار بالاست،‌ لذا از خرید دارو بدون هماهنگی و مشورت با پزشک کاروان اکیداً خودداری فرمایید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: