کد خبر: ۲۰۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 31
در جریان بازدید از انجمن بیماران کلیوی اعلام شد
معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور : انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران جزو سازمان‌های خوب و موفق مردم‌نهاد محسوب می‌شود که بویژه در دوره مدیریتی جدید، گام های مثبت و روبه جلو برای کاهش درد و رنج بیماران برداشته است
شفا آنلاین>سلامت>معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: یکی از سیاست‌ها و اهداف مهم ما این است که در آینده نزدیک، اعتبارات دولتی مرتبط با فعالیت‌های حمایتی و مردمی را در اختیار انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد قرار دهیم تا با نظر و صلاحدید آنها هزینه شود.



به گزارش شفا آنلاین، دکتر کمال اکبری در جریان بازدید از انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران اظهار داشت: مهمترین سیاست ما استفاده از مشارکت‌های مردمی و حضور اقشار جامعه در فعالیت‌های اجتماعی است، چراکه دولت هیچ‌گاه نمی‌تواند کارهای بزرگ شما را انجام دهد. بنابراین باید با اعتماد به مردم، بسترهای قانونی را برای حضور و مشارکت موثر و گسترده آنها فراهم کنیم.

وی از برنامه‌ریزی وزارت کشور برای نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر سازمان‌های مردم‌نهاد خبر داد و افزود: البته هدف ما از نظارت این نیست که مانع حرکت سریع و رو‌به‌رشد این سازمان‌ها شویم بلکه می‌خواهیم مشارکت‌های اجتماعی افزایش یابد و اعتماد عمومی کامل به سازمان‌های مردم‌نهاد جلب شود تا مردم با خیال راحت برای فعالیت‌های نیکوکارانه و خیریه گام بردارند.

اکبری با بیان اینکه همچنان پیگیر تصویب لایحه جامع سازمان‌های مردم‌نهاد در مجلس شورای اسلامی هستیم گفت: این لایحه می‌تواند نیازهای مهم و حیاتی سازمان‌های مردم‌نهاد را پوشش داده و مشارکت‌های اجتماعی را افزایش دهد تا این سازمان‌ها واقعا مردمی و بدون دخالت دولت اداره شوند و دولت فقط نقش نظارتی برای اجرای قوانین داشته باشد.

معاون مشارکت‌های سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران جزو سازمان‌های خوب و موفق مردم‌نهاد محسوب می‌شود که بویژه در دوره مدیریتی جدید، گام های مثبت و روبه جلو برای کاهش درد و رنج بیماران برداشته است.

وی افزود: حضور تعدادی از بیماران کلیوی(Kidney patients) به عنوان اعضای هیات مدیره و پرسنل انجمن و خدمات دهی آنها به دیگر بیماران تحت پوشش، موضوع بسیار ارزشمندی است که در این بازدید با آن مواجه شدیم.

اکبری با اشاره به ضرورت مشارکت بیماران در فعالیت‌ها و برنامه‌های انجمن ادامه داد: بیماران تحت پوشش انجمن باید خودشان برای یکدیگر قدم های مثبت بردارند تا مشکلات، رنج‌ها و دردهای بیماران این انجمن بزرگ و مردم‌نهاد یکی پس از دیگری رفع شود چراکه همه این افراد، خودشان رنج‌کشیده هستند و درد هم‌نوعان خود را درک می‌کنند.

ضرورت همراهی دولت برای ساخت مسکن بیماران دیالیزی زلزله زده
داریوش آرمان، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران نیز در این دیدار گفت: تمرکز این انجمن در دوره مدیریتی جدید بر افزایش تعامل با نیکوکاران، دولت و نیز انجام فعالیت های علمی، استفاده از ظرفیت های گسترده جامعه پزشکی(Medical Society)، افزایش کیفیت خدمات رسانی به بیماران بویژه در مناطق محروم، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم جامعه و پیشگیری از ابتلا به بیماری های کلیوی است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت ها و خدمات مددکاری و اطلاع رسانی جزو اولویت های مدیریت جدید انجمن است، افزود: ما می خواهیم در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری، شاهد ایجاد شرایطی در انجمن باشیم که بیماران به جز رنج بیماری، رنج و دغدغه دیگری نداشته باشند و بر همین اساس برای جلب حمایت های خیرین و نیکوکاران تلاش می کنیم تا از این طریق مشکلات و دغدغه های بیماران نیازمند در زمینه تامین دارو و هزینه های درمان شان کاهش یابد.

آرمان ادامه داد: یکی از اهداف اصلی و مهم انجمن این است که با تشویق مردم به انجام آزمایش‌های پزشکی و نیز اصلاح سبک زندگی و تغذیه، شاهد کاهش آمار ابتلا به بیماری‌های کلیوی در کشور باشیم. بنابراین استفاده از ابزارهای گسترده اطلاع‌رسانی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های کلیوی به طور جدی در دستور کار انجمن است.

عضو هیات مدیره انجمن بیماران کلیوی ایران با تاکید بر ضرورت همراهی نهادهای دولتی برای کاهش مشکلات بیماران کلیوی گفت: امیدواریم نگاه مثبتی که در مجموعه وزارت کشور برای ارتقای جایگاه سازمان های مردم نهاد بویژه فعالان حوزه درمان و سلامت وجود دارد، هرچه بیشتر به حوزه عملیاتی نزدیک شود و شاهد افزایش مشارکت فعال و موثر دولت در رفع مشکلات بیماران باشیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجمن حمایت از بیماران کلیوی به منظور مشارکت در ساخت و تکمیل حدود 150 واحد مسکن برای بیماران دیالیزی ساکن در مناطق زلزله زده  استان کرمانشاه اظهار داشت: تلاش ما این است که پیش از آغاز فصل سرد، این بیماران از مشکلات زندگی در کانکس و چادر رها شوند و انتظار داریم مجموعه دولت و نهادهای مختلف مربوطه نیز در این مسیر با انجمن و نیکوکاران همراه شوند.

گفتنی است انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران با 40 سال سابقه خدمت، بیش از 100هزار بیمار پیوند کلیه و دیالیزی را تحت پوشش دارد.












نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: