کد خبر: ۲۰۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 28
رتبه علوم پزشکی ایران در بین کشور‌های دنیا، ۱۷ بوده و از نظر تعداد دانشمندان یک درصد برتر دنیا، ایران رتبه ۵۰ را کسب کرده
شفاآنلاین>سلامت>ملک زاده گفت: جایگاه علوم پزشکی ایران در دنیا با صعود ۳۲ پله‌ای از رتبه ۴۹ به ۱۷ رسیده است.

به گزارش شفاآنلاین،رضا ملک زاده معاون تحقیقات وفناوری وزارت بهداشت درخصوص پیشرفت‌های علم پزشکی در ایران اظهار کرد:  رتبه علوم پزشکی ایران در بین کشور‌های دنیا، ۱۷ بوده  و از نظر  تعداد دانشمندان یک درصد برتر دنیا، ایران رتبه ۵۰ را کسب کرده و با توجه به این آمارها، رتبه علوم پزشکی ایران در جهان از ۴۹ به ۱۷ رشد پیدا کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به این که ۱۰ درصد از اعضای هیئت علمی کشور، از جامعه پزشکی هستند و ۳۰ درصد تولیدات علم در کشور در حوزه علوم پزشکی ماست و لذا می توان گفت که سهم تولیدات جامعه پزشکی سه برابر نیروی انسانی آن است

ملک زاده افزود: دانشمندان جوان ما با توجه به جایگاه علمی مطلوب در جهان و برخورداری از پتانسیل بالا، می‌توانند جزو دانشمندان برتر دنیا باشند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درخصوص اجرای طرح کهورت اظهار کرد: اجرای برنامه کهورت، مطالعه مهمی است که تاثیر بسیاری بر وضعیت سلامت مردم دارد و اگر بتوانیم این مطالعه را در همین مقیاس با همکاری بیشتر مجریان این طرح ادامه دهیم، در آینده شاهد نتایج بسیار خوبی خواهیم بود.

ملک زاده ادامه داد: با توجه به اینکه علت بسیاری از بیماری‌ها در دوران کودکی و بزرگسالی ریشه در مواجهات جنینی و دوران اولیه زندگی دارد، بنابراین مداخلات در جهت پیشگیری از این بیماری‌ها جزو اولویت‌های اصلی برای سیستم سلامت انسان تلقی می‏ شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، تاکید کرد: با ایجاد زیرساخت‌های علمی مناسب در دانشگاه‌ها و در سطح کشور، نسل‌های آینده از سطح سلامت بالاتری برخوردار خواهند بود.

وی افزود: باید در مطالعه سلامت مادران و نوزادان صبر، حوصله و دقت بسیاری داشت و با نهادینه کردن زیرساخت‌های علمی مناسب، نتایج آن را در نسل آینده مشاهده خواهیم کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در طرح کهورت شاخص‌های سلامت مادر و جنین توسط مجریان و متخصصین مورد پیگیری قرار می‌گیرد و پس از تولد نیز سلامت نوزاد متولد شده توسط متخصصین اطفال و دندان پزشکی و شاخص‌های سلامت نوزاد شیرخوار حداقل تا ۵ سالگی به دقت مورد بررسی و آنالیز قرار می‌گیرد.

ملک زاده تصریح کرد: در این مطالعه علاوه بر منافع سلامت برای افراد شرکت کننده در مطالعه با شناسایی عوامل خطر بیماری‌های دوره کودکی و نوزادی، برنامه ریزی مناسب در جهت کنترل عوامل خطر و پیشگیری از وقوع بیماری‌ها انجام خواهد شد.
برچسب ها: سلامت ، پزشکی ، فناوری ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: