کد خبر: ۲۰۳۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 28
فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا نسبت به سایر فدراسیون‌ها، تنهاتر و مظلوم‌تر است. بسیاری از افراد تمایلی به فعالیت در این فدراسیون ندارند

شفا آنلاین>سلامت>نایب‌رییس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا با اشاره به مشکلات این فدراسیون گفت: فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا هزینه‌بردار است، اما همانند سایر فدراسیون‌های ورزشی درآمدزایی ندارد. فدراسیون چنین فضایی برای درآمدزایی ندارد و ما باید برای ورزشکاران این رشته از جیب هزینه کنیم.

به گزارش شفا آنلاین: معصومه شهبازی در حاشیه مجمع انتخابی ریاست هیات بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان رضوی اظهار کرد: فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا نسبت به سایر فدراسیون‌ها، تنهاتر و مظلوم‌تر است. بسیاری از افراد تمایلی به فعالیت در این فدراسیون ندارند. این رویه در هیات‌های استانی نیز وجود دارد.

وی افزود: حضور زیادی در رویدادهای بین‌المللی نداریم، به همین دلیل فعالیت‌های ورزشی فدراسیون را در داخل کشور افزایش دادیم. امسال رشته‌های بیشتری همانند تالاسمی، پیوند اعضا، هموفیلی و دیابت را به ام‌اس اضافه کرده‌ایم که ورزشکاران نیز در فضای قهرمانی و همگانی حضور بیشتری داشته‌ باشند و تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

نایب‌رییس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا افزود: رویدادهای بین‌المللی در واقع شاید هر دو سال یک‌بار برگزار شود. سال آینده مسابقات جهانی در نیوکاسل انگلیس برگزار می‌شود. ورزشکاران در مسابقات داخلی انتخاب شده‌اند. اردوها به زودی برگزار خواهد شد و نفرات برتر برگزیده به اردوها اعزام خواهند شد.

وی در خصوص تعداد ورزشکاران اعزامی به مسابقات جهانی خاطرنشان کرد: ورزشکاران اعزامی بر اساس استاندارهای رده‌های سنی مختلف مشخص خواهند شد، اما امیدواریم در خصوص اخذ ویزا دچار مشکل نشویم. دور گذشته در مسابقات جهانی مالاگا 118 ورزشکار آماده و هماهنگ شده‌ بودند، ولی متاسفانه اسپانیا فقط به 60 نفر ویزا داد. امیدواریم در مسابقات جهانی نیوکاسل ورزشکاران بیشتری از ایران حضور داشته‌ باشند.

وی در خصوص فعالیت استان‌ها تصریح‌ کرد: 31 استان فعال داریم و اکثریت استان‌ها به همراه رییس هیات اداره می‌شوند. فقط یک یا دو استان‌ با سرپرست هدایت می‌شوند که رییس هیات آنها نیز به زودی مشخص خواهد شد. همه ساله از تمام استان‎‌های کشور ارزیابی داریم. در دو سال اخیر استان خوزستان و اصفهان جزو برترین و فعال‌ترین استان‌های کشور انتخاب شده‌اند. در سال جاری استان‌های دیگری نیز به جمع ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا پیوسته‌اند. اطمینان دارم که خراسان رضوی به زودی با توانایی بالای خود، جزو استان‌های برتر کشور خواهد شد.

نایب‌ رییس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا در رابطه به آمار کلی ورزشکاران فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا افزود: تعداد نفراتی که سال گذشته به مسابقات قهرمانی کشور اعزام شده‌اند حدود شش یا هفت هزار نفر هستند. این تعداد ورزشکار شامل ورزشکاران مسابقات همگانی نمی‌شود.

وی در خصوص تمهیدات پیش‌بینی شده برای بانوان و آقایان در این رشته ورزشی ادامه‌ داد: تمهیداتی که فدراسیون در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهد برای آقایان و بانوان به طور کاملا یکسان و برابر است. تمام رشته‌‎هایی که آقایان در مسابقات جهانی فعالیت دارند، بانوان نیز فعالیت دارند.

وی در پاسخ به اینکه وزارت ورزش و جوانان توجه اندکی به فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا دارد، تصریح کرد: در سه سال گذشته اعتبارات این فدراسیون بسیار محدود بوده، ولی پس از انتصاب فاطمه هاشمی به عنوان ریاست فدراسیون، اعتبارات هر سال دو برابر افزایش یافت. در حال حاضر جزو فدراسیون‌هایی هستیم که رقم خوبی از اعتبارات وزرات ورزش و جوانان و کمیته المپیک دریافت می‌کنیم، با وجود اینکه فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا جزو رشته‌های المپیکی محسوب نمی‌شود.

نایب‌رییس فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا افزود: به‌دلیل عدم وجود حتی یک متر فضای ورزشی برای ورزشکاران، به سرعت به‌دنبال عقد قرارداد و تفاهم‌نامه با سایر فدراسیون‌ها بودیم که جواب خیلی خوبی دریافت کردیم. سایر فدراسیون‌های ورزشی فعالیت ورزشکاران را جزو فدراسیون خود می‌دانند و هزینه کلاس‌های آموزشی از دوش فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا برداشته شده‌ است. فدراسیون‌های ورزشی نیز توقعی بابت پرداخت هزینه‌های ورزشکاران فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا ندارند.

وی در خصوص عدم فعالیت خراسان در رشته بیماران خاص و پیوند اعضا خاطرنشان کرد: هیات بیماران خاص و پیوند اعضا خراسان رضوی دقیقا چهار سال بدون رییس هیات بود. به دلیل تعویض فدراسیون نه تنها به خراسان توجهی نشد، بلکه سایر استان‌ها نیز دچار افت شدند. تا دو سال گذشته حدود 15 تا 20 استان فعال داشتیم، ولی در حال حاضر تمام استان‌های کشور و حتی منطقه آزاد آبادان فعال محسوب می‌شوند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: