کد خبر: ۲۰۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 26
هر سال 41 میلیون نفر بر اثر بیماری های غیرعفونی جان خود را از دست می دهند که 71 درصد موارد مرگ و میر است. سهم بیشتر مرگ و میر بر اثر بیماری های قلب و عروق صورت می گیرد- حدود 18 میلیون نفر

شفا آنلاین>سلامت>شاید برایتان جالب باشد که بدانید،ساکنان زمین در قرن 21 بیشتر به چه علتی دچار مرگ خواهند شد.

به گزارش شفا آنلاین:پزشکان و متخصصان بیماری های قلب و عروق، سرطان و «اچ آی وی» را دلیل مرگ و میر ساکنان جهان در قرن 21 می دانند.

به گفته متخصصان نمی توان بطور کامل سرطان را در آینده نزدیک ریشه کن ساخت. اما احتمالا می توان تا پایان قرن جاری از شر «اچ آی وی» خلاص شد.

مطابق با اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، هر سال 41 میلیون نفر بر اثر بیماری های غیرعفونی جان خود را از دست می دهند که 71 درصد موارد مرگ و میر است. سهم بیشتر مرگ و میر بر اثر بیماری های قلب و عروق صورت می گیرد- حدود 18 میلیون نفر.

به گفته متخصصان ایست قلبی و سکته مغزی دلایل اصلی مرگ و میر اعلام شدند. در بسیاری از کشورها فناوری درمان و پیشگیری بیماری های قلب و عروق<Cardiovascular> در سطح بالایی قرار دارند. هم اکنون افرادی که «فاجعه عروقی» را پشت سر گذاشته اند می توانند عمر طولانی داشته باشند.

جهانیان برای غلبه بر بیماری های غیرعفونی تلاش های خود را هماهنگ می سازند که این امر به کاهش مرگ و میر در این رشته منجر شده است. طول عمر افراد افزایش یافته است. طول عمر در روسیه به 72 سال رسیده و در اورپا به بیش از 80 سال.

یکی دیگر از امراضی که گریبانگیر بشر شده است، بیماری «اچ آی وی» است که تا کنون باعث مرگ بیش از 35 میلیون نفر شده است. تا پایان سال 2016، حدود 36,7 میلیون نفر مبتلا به ایدز به ثبت رسیده بود.

می توان گفت که تا پایان قرن می توانیم از شر دو بیماری ایدز و «اج آی وی» خلاص بشویم. مهمترین چیز ساخت واکسن است. واکسن کنونی فقط در رابطه با 30 درصد مردم موثر است. واکسن باید دست کم از 80-70 درصد ساکنان در مقابل بیماری واگیر دفاع کند تا موثر واقع شود».اسپوتنیک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: