کد خبر: ۲۰۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 26
بسیاری از افراد که حیوانات خانگی دارند، دوست دارند که طول عمر و سلامت حیوان خود را افزایش دهند برای این کار به شدت مراقب تغذیه و سلامت حیوان خانگی خود هستند
شفا آنلاین>اجتماعی> خیلی از افراد دوست دارند بدانند که سن واقعی یک سگ از لحاظ سال های سگی چقدر است؟ اصولا، آیا سال های حیوانات با سال های انسان ها فرق دارد؟ یک باور قدیمی عنوان می کند که یک سال در دنیای انسان ها معادل 7 سال سگی یا گربه ای است.

به گزارش شفا آنلاین:بسیاری از افراد که حیوانات خانگی دارند، دوست دارند که طول عمر و سلامت حیوان خود را افزایش دهند برای این کار به شدت مراقب تغذیه و سلامت حیوان خانگی خود هستند. براساس گزارش انجمن بیمارستان حیوانات آمریکا، طول عمر سگ ها به 6 مرحله (puppy, junior, adult, mature, senior and geriatric) و گربه ها نیز به 6 مرحله (kitten, junior, prime, mature, senior and geriatric) تقسیم می شود.

اما تعیین سن واقعی یک گربه یا سگ از آن جهت اهمیت دارد که به دامپزشک کمک می کند تا مراقبت های بهداشتی لازم در هر مرحله از عمر حیوان را مشخص کرده و راهنمایی های لازم را در اختیار صاحبان حیوانات قرار دهد.

به عنوان مثال، میانگین طول عمر یک سگ متوسط که از خدمات مراقبتی نسبی بهره مند است، حدود یک هفتم سن صاحب حیوان است. بنابراین می توان گفت که 7 سال سگی معادل یک سال در دنیای انسان ها است.  

البته این یک قانون ثابت برای تمامی حیوانات محسوب نمی شود. سن حیوانات خانگی از جمله سگ ها و گربه ها ویژگی های نژادی و اندازه آنها بستگی دارد. حیوانات بزرگتر، طول عمر کوتاه تری نسبت به حیوانات کوچک تر دارند.

با پیشرفت های قابل توجه دامپزشکی، طول عمر حیوانات افزایش یافته است. انجام معاینه و واکسیناسیون منظم، غربالگری های سالانه انگل روده، مراقبت های بهداشت دهان و دندان، درمان و جراحی با لیزر، طب سوزنی، MRI و مکمل های غذایی (سرشار از ویتامین های مورد نیاز)، از جمله اقداماتی هستند که سلامت و طول عمر بیشتر حیوانات خانگی را (تا حدود زیادی) تضمین می کنند.sciencealert

 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: