کد خبر: ۲۰۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 24
در بیمارستان‌های دولتی و غیرآموزشی پزشک با بیمار ارتباط دارد بدین معنا که پزشک وبیمار نسبت به یکدیگر شناخت دارند اما در مراکز آموزشی و درمانی رزیدنت‌ها تحت نظارت استاد به درمان بیماران می‌پردازند
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه تعهدات قانونی رزیدنت بر عهده استاد است، گفت: استاد در مراکز درمانی وآموزشی باید روزانه در جریان حال بیماری قرار بگیرد که توسط رزیدنت تحت درمان قرار می‌گیرد.

به گزارش شفا آنلاین، محمدجواد جمالی نوبندگانی درباره  وضعیت رزیدنت‌ها در مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستان ها، گفت: در بیمارستان‌های دولتی و غیرآموزشی پزشک با بیمار ارتباط دارد بدین معنا که پزشک وبیمار نسبت به یکدیگر شناخت دارند اما در مراکز آموزشی و درمانی رزیدنت‌ها تحت نظارت استاد به درمان بیماران می‌پردازند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مراکز درمانی(Health centers)  و آموزشی بیمارستان‌های هستند که تحت پوشش وزارت بهداشت ودرمان قرار دارند و این در حالی است که در مراکز درمانی و آموزشی بر مبنای سلسه مراتبی تعریف شده از جمله  حضور استاد، رزیدنت‌های مختلف بر حسب درج علمی که دارند زیر  نظر اساتید با تجربه  به درمان  بیماران  می‌پردازند.

جمالی نوبندگانی افزود: شرح حال نوشتن و معاینه بیمار  و ویزیت‌های روزانه  بخشی از فعالیت‌های است ،توسط رزیدنت‌ها انجام می‌شود اما نباید از نظارت کافی و مثمر توسط  اساتید بر عملکرد  رزیدنت‌ها غافل شد.

وی ادامه داد: در حالت عادی بیمارستان خصوصی نمی تواند به هیچ وجه بدون رضایت بیمار پزشک معالج را جابجا کنند مگر اینکه بیمار شرایط اضطراری داشته باشد یا  پزشک مذکور از نظر جسمانی  وضعیت مناسبی نداشته باشد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه تعهدات قانونی رزیدنت به عهده استاد است یادآور شد: استاد در مراکز درمانی وآموزشی باید روزانه در جریان حال بیماری قرار بگیرد که توسط رزیدنت تحت درمان قرار می‌گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: