کد خبر: ۲۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 18
رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران جراحي‌هاي پلاستیک بيني را به دو گروه جراحي‌های ترميمي و زيبايي تقسيم‌ و تأکید کرد: تمام جراحي‌هاي بيني به دليل «زيبايي» نيست.
دکتر محسن نراقی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب افزود: جراحی‌ ترمیمی برای درمان و بازسازی شکل و عملکرد بيني كه بر اثر ابتلا به بیماری، حوادث یا اختلالات مادرزادی از شکل طبیعی خارج شده اند انجام می شود.
وی ادامه داد: در اين موارد جراح با استفاده از بافت های پیوندی مختلف به بازسازي بيني اقدام می كند.
فلوی رسمی جراحان بینی آمریکا تصریح کرد: این بافت ها ممکن است برای تامین اسکلت بینی از غضروف های نقاط دیگر بدن و یا برای فراهم کردن پوشش بینی از پوست نقاط دیگر صورت مانند پيشاني بدست آید.
وی یادآورشد: در مقابل این جراحی های ترمیمی،نوع ديگري از جراحي‌های بيني، صرفا جراحی زیبایی است و فقط برای بهتر و زیباترشدن شکل ظاهری صورت انجام می‌شود. البته در بسیاری از موارد هم ترکیبی از جراحي ترميمي به همراه زيبايي انجام مي‌شود.
ويژگي‌هاي يك جراحي موفق «بيني»چيست؟
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص ویژگی های یک جراحی موفق اظهار کرد: نکته بسیار مهم در زمینه جراحی‌های زیبایی از جمله بینی این است که در جراحی زیبایی نباید آثار جراحی به چشم بیاید.
مدرس آکادمی جراحان پلاستیک و ترمیمی صورت آمریکا گفت: یعنی کسی به ‌راحتی نتواند تشخیص بدهد که بیمارجراحی انجام داده است.
وی افزود: در نتیجه اگر یک بینی عمل شود و معلوم باشد که عمل شده دیگر اسم آن عمل را نباید جراحی زیبایی گذاشت. چراکه در این حالت توجه به‌جای این‌که به چشم معطوف شود، همانند آن که در یک چهره زیبا وجود دارد، به بینی جلب می‌شود.
دکتر نراقی به خبرنگار شفا آنلاین گفت: به خاطر داشته باشيد یک بینی طبیعی و زیبا باعث جلب توجه نمی‌شود.
رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران ادامه داد: البته اين اصل در همه درمان‌های زیبایی مصداق دارد. به عنوان مثال وقتی ما لب، گونه و یا چانه را با تزریق حجمی دهیم نباید غیرعادی جلوه کند و باعث جلب توجه بشودزیرا این خلاف اصول زیبایی است.
وی همچنین افزود: علاوه بر یک زیبایی طبیعی که حاصل ایجاد هارمونی و تناسب است، یک جراحی موفق بینی مستلزم حفظ و یا بهبود تنفس از راه بینی است.
گفتگو:شبنم طاهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: