کد خبر: ۲۰۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 23
رزیدنت‌ها زیر نظر اساتید به درمانشان می‌پردازند بنابراین حضور رزیدنت‌ها در پروسه درمانی با ممانعتی همراه نیست

شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه جراحی رزیدنت‌ها تحت نظر اساتید در مراکز درمانی آموزشی ممانعتی ندارد،گفت: تعویض پزشک در عمل جراحی در بیمارستان‌ها بدون اجازه بیمار مجاز نیست.

به گزارش شفا آنلاین:منوچهرجمالی سوسفی، درباره وضعیت حضور رزیدنت‌ها در مراکز آموزشی <Educational Centers>ودرمانی کشور، گفت: در مراکز درمانی- آموزشی رزیدنت‌ها تحت نظر استاد اقدام به جراحی می‌کنند و اینگونه نیست که بدون اجازه استاد مریض<Sick> را تحت درمان داشته باشند و این در حالی است که بیماران در مراکز آموزشی ودرمانی از  فعالیت رزیدنت‌ها اطلاع دارند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تصریح  کرد: بیمارانی که مراکز آموزشی و درمانی را برای درمان انتخاب می‌کنند اطلاع دارند که رزیدنت‌ها زیر نظر اساتید به درمانشان می‌پردازند بنابراین حضور رزیدنت‌ها در پروسه درمانی با ممانعتی همراه نیست.

جمالی سوسفی افزود: هیچ فردی جرات ندارند در حیطه پزشکی به نام پزشک دیگر عمل جراحی را انجام دهد زیرا اگر خدای ناکرده اتفاقی برای بیمار در جریان جراحی حادث شود ،چه فردی می‌تواند جوابگو باشد.

وی ادامه داد: رزیدنت‌ها با راهنمایی‌های اساتید در مراکز درمانی و آموزشی بیماران  را با رعایت اصول پزشکی جراحی می‌کنند، بنابراین جراحی رزیدنت‌ها بدون نظارت اساتیدامکان‌پذیر نیست واز همین رو برای کسب تجربه رزیدنت‌ها وجود مراکز اموزشی ودرمانی نیز الزامی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه جراحی رزیدنت‌ها تحت نظر اساتید در مراکز درمانی آموزشی ممانعتی ندارد یادآور شد: تعویض پزشک در عمل جراحی در بیمارستان ها بدون اجازه بیمار مجاز نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: