کد خبر: ۲۰۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - 2018July 23
تجمیع بیمه‌ها حرکتی است که از دو سال پیش آغاز شده اما به علت عدم فراهم بودن زیرساخت ها، تجمیع بیمه‌ها صورت نگرفته است

شفا آنلاین>سلامت>نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه جلوگیری از مراجعات تکراری با توسعه طرح پزشک خانواده امکان پذیر است،گفت: تجمیع بیمه‌ها در گرو توسعه زیر ساخت‌ های لازم و رفع هم پوشانی است.

به گزارش شفا آنلاین:محمد نعیم امینی فرد درباره وضعیت تجمیع بیمه ها در کشور،گفت: تجمیع بیمه‌ها حرکتی است که از دو سال پیش آغاز شده اما به علت عدم فراهم بودن زیرساخت ها، تجمیع بیمه‌ها صورت نگرفته است.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج، لاشار، بنت، آشار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به مواد برنامه‌ ششم توسعه و مکانیزم‌های که در این قانون پیش بینی شده، ما باید به سمتی حرکت کنیم که زیرساخت‌های لازم را برای تجمیع مجازی صندوق‌های بیمه‌ای فراهم کنیم.

تعیین سطح بیمه در تولیت وزارت بهداشت ودرمان است

وی بابیان اینکه تعیین سطح بیمه بر عهده وزارت بهداشت ودرمان است افزود: در زمینه سطح بیمه تعاریفی وجود دارد که می بایست کامل تر شود و از همین رو زنجیره‌ ارائه خدمات در این راستا نیازمند ارتقا کیفیت است.

امینی فرد افزود: ما به لحاظ ایجاد فضاهای درمانی مورد نیاز روند و حرکت مناسبی داشته‌ایم و این در حالی است که به لحاظ استقرار پزشک خانواده نیز  باید تلاش شود که این مهم با جدیت بالاتری دنبال شود.

وی ادامه داد: توسعه طرح پزشک خانواده <family doctor>پیامدهای مثبتی ازجمله جلوگیری از دوباره کاری‌ در زمینه درمان و مراجعات تکراری را پی دارد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس افزود: تضمین کیفیت خدمات پزشکی از طریق پزشک خانواده  را می‌توان تا حد بالایی تامین کرد و مسئله دیگری که برای تجمیع مجازی بیمه‌ها می بایست در نظر گرفته شود، یکسان کردن راهنمایی‌های بالینی بوده که این مسئله در حد انتظار انجام نشده است.

امینی فرد با بیان اینکه رفع همپوشانی بیمه‌ها هزینه‌های درمانی<medical expenses> را کاهش خواهد داد، تصریح کرد: در واقع سه رکن اعمال راهنمایی‌ها بالینی، رفع هم پوشانی و حرکت به سوی پزشک خانواده اجزای اساسی است که می بایست در راستای تجمیع بیمه‌ها مدنظر قرار بگیرد.

جلوگیری از مراجعات تکراری بیمار با توسعه طرح پزشک خانواده

نایب رئیس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس، با بیان اینکه جلوگیری از مراجعات تکراری با توسعه طرح پزشک خانواده امکان پذیر است، یادآور شد: تجمیع بیمه‌ها در گرو توسعه زیر ساخت‌های لازم و رفع هم پوشانی است.خانه ملت


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: