کد خبر: ۲۰۳۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۷ - 2018July 22
وزارت بهداشت و درمان، سازمان غذا و دارو و دستگاه‌های مرتبط میبایست بر توزیع دارو در داروخانه‌ها نظارت جامع بکند تا از احتکار احتمالی در زمینه دارو در داروخانه ها جلوگیری به عمل آید
شف آنلاین>سلامت>رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با احتکارکنندگان و کم فروشان دارو می بایست دستگاه‌های نظارتی برخورد قاطع کنند زیرا سلامت مردم از هرمسئله ای با اهمیت تر است.

به گزارش شفا آنلاین، حسینعلی شهریاری درباره وضعیت فروش و توزیع دارو در داروخانه ها، گفت: وزارت بهداشت(Ministry of Health) و درمان، سازمان غذا و دارو و دستگاه‌های مرتبط میبایست بر توزیع دارو در داروخانه‌ها نظارت جامع بکند تا از احتکار احتمالی در زمینه دارو در داروخانه ها جلوگیری به عمل آید.

نماینده مردم زاهدان در مجلس وشورای اسلامی تصریح کرد: امکان تخلف داروخانه‌ها در ارائه دارو به مصرف کننده و بیماران وجود دارد و این امر باز می‌گردد به وجدان کاری و احساس مسئولیت داروسازان تا در شرایط فعلی فردی  با احتکار مردم را  بافشارهای اقتصادی روبه رو نکند.

شهریاری افزود: نباید به عده‌ای سودجو و فرصت طلب اجازه داد در شرایطی که فشارهای اقتصادی برمردم وارد می‌شود، دارو را گران بدست مصرف کننده برسانند، بنابراین الزامی است که نظارت در شرایط کنونی تشدید و جدی تر دنبال شود تا شاهد کاهش تخلفات  در زمینه فروش دارو در داروخانه(drug stores) باشیم.

وی در پاسخ  به سوالی در زمینه اینکه مردم در زمینه  کمبود دارو ها گله مند هستند تصریح کرد: همکاران ما در وزارت بهداشت و درمان اعلام می کنند که هم اکنون مشکلی برای تامین دارو  برای بیماران وجود ندارند و این  در  حالی است که امکان دارد  ما در زمینه نسخه‌هایی که پزشکان در ارتباط با بیماران سرطانی تجویزمی‌کنند، بیماران را برای تهیه دارو به داروخانه‌های خاص ارجاع دهیم.

وی ادامه داد: داروهای مورد نیاز شهروندان بر طبق اظهار نظر وزارت بهداشت و درمان در اختیار بیماران به سهولت قرار می‌گیرد و این در  حالی است که علی رغم اینکه دشمنان ما می گویند ما از نظر غذا ودارو تحریم را عملیاتی  نمی کنیم اما  شاهد هستیم  در این شرایط، دارو با دشواری در اختیارمان قرار می گیرد.

رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس یادآور شد: با احتکار کنندگان و کم فروشان دارو می بایست دستگاههای  نظارتی برخورد قاطع کنند زیرا سلامت مردم از هرمسئله ای با اهمیت تراست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: