کد خبر: ۲۰۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۷ - 2018July 20
طول عمر و حفظ جوانی از اهداف سبک زندگی در دنیای مدرن امروزی است و تغذیه مناسب یکی از بهترین راه‌های کمک به حفظ سلامت بدن و رهایی از بیماری‌هاست
شفاآنلاین>سلامت>حفظ سلامت بدن در سبک زندگی مدرن امروزی به رژیم غذایی و تغذیه مناسب افراد وابسته است.

به گزارش شفاآنلاین،طول عمر و حفظ جوانی از اهداف سبک زندگی در دنیای مدرن امروزی است و تغذیه مناسب یکی از بهترین راه‌های کمک به حفظ سلامت بدن و رهایی از بیماری‌هاست.
 

بدون شک مجموعه گسترده‌ای از مواد مغذی مفید در تامین این هدف وجود دارند و یکی از این مواد مغذی، آنتی اکسیدان گلوتاتیون است؛ این ماده  یک ترکیب پروتئینی بسیار کوچک و منبع غنی ضد پیری است.
 
گلوتاتیون ترکیب پروتئینی منحصر به فرد است که در واقع توسط بدن شما تولید می‌شود و به کاهش بار ناشی از سموم محیطی در سطح سلولی کمک می‌کند.
 
گلوتاتیون از مواد مغذی بسیار قدرتمند است که گفته می‌شود برای پیشگیری از بیماری‌های مختلف مانند بیماری آلزایمر، آترواسکلروز، آرتریت و موارد دیگر نیز مفید است.
 
گلوتاتیون ردوکتاز فرم طبیعی و آنزیم گلوتاتیون در بدن است و آن را می‌توان تقریبا در هر سلولی مشاهده کرد؛ سلول‌ها از گلوتاتیون برای محافظت در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد، التهاب، استرس اکسیداتیو و سایر خطرات استفاده می‌کنند.
 
طبق گفته محققان گلوتاتیون در سراسر سیستم بدن یافت می‌شود؛ بیشترین مقدار این آنتی اکسیدان را می‌توان در اندام‌های مربوط به سم‌زدایی مثل کبد و کلیه مشاهده کرد. در واقع وجود گلوتاتیون در سلول‌ها برای انجام فرآیند‌های مربوط به سم‌زدایی ضروری است.
 
 پروسه سم‌زدایی در سه مرحله کلیدی انجام می‌شود و گلوتاتیون در سه مرحله این پروسه حضور دارد در واقع گلوتاتیون هموار کننده انجام این پروسه است و بدون گلوتاتیون فرآیند سم‌زدایی به اندازه کافی اثربخش نخواهد بود.
 
ترشح گلوتاتیون در سلول‌های سالم (به خصوص میتوکندری سالم)، اثرات ضد پیری را نیز به همراه دارد و مطالعات نشان داده است که وجود گلوتاتیون برای سلامتی در درازمدت بسیار ضروری است، زیرا این ترکیب با تقویت سیستم آنتی اکسیدانی، در تجزیه مواد مغذی و تنظیم بسیاری از فرآیند‌های بیولوژیکی از جمله پاسخ‌های سیستم ایمنی بدن نقش دارد.
 
کمبود گلوتاتیون باعث افزایش سطوح استرس اکسیداتیو می‌شود که می‌تواند منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن شود.
 
نگهداری گلوتاتیون با افزایش سن دشوارتر می‌شود همانند بسیاری از مواد مغذی دیگر، تولید گلوتاتین با افزایش سن رو به کاهش می‌گذارد.
 
استرس، رژیم غذایی نامناسب و سبک زندگی ناسالم و تحرک کم، می‌تواند منجر به از دست رفتن زودهنگام ذخیره گلوتاتیون در سلول‌ها شود.
 
غذا‌های زیادی وجود ندارند که حاوی گلوتاتیون باشند البته این ترکیب را می‌توان در بروکلی و هویج مشاهده کرد؛ با این حال، بسیاری از مواد غذایی حاوی پیش زمینه لازم برای تولید گلوتاتیون هستند در واقع آن‌ها حاوی مواد مغذی هستند که بدن شما برای تولید گلوتاتیون به آن نیاز دارد.
 
غذا‌های توصیه شده برای تامین گلوتاتیون سالم عبارتند از: آووکادو، سیر، پیاز، جعفری و سبزیجاتی نظیر کلم بروکسل، کلم برگ، کلم بروکلی و کلم کیل علاوه بر این، ادویه‌جاتی مانند زردچوبه و دارچین نیز توصیه شده است همچنین پروتئین حاصل از منابع طبیعی از جمله گوشت قرمز، تخم مرغ و شیر خام نیز مفید است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: