کد خبر: ۲۰۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۸ تير ۱۳۹۷ - 2018July 19
کودکان معتاد زیر ١٨ سال نمی‌توانند به روش متادون درمانی در مراکز بزرگسالان بهزیستی سم زدایی شوند و باید به بیمارستان‌ها بروند
شفا آنلاین>سلامت>معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مراکز ماده ١۶ بهزیستی قابلیت درمانی ندارند از وزارت بهداشت خواست تا درباره درمان کودکان معتاد زیر ١٨ سال، سالمندان بالای ۶٠ سال و افراد دارای بیماری‌های خاص و یا زخم باز با بهزیستی همکاری کند.

به گزارش شفا آنلاین، فاطمه عباسی با بیان اینکه همه افراد معتاد قابلیت حضور در مراکز ماده ١۶ را ندارند گفت: برای مثال کودکان معتاد زیر ١٨ سال نمی‌توانند به روش متادون درمانی(Methadone Therapy) در مراکز بزرگسالان بهزیستی سم زدایی شوند و باید به بیمارستان‌ها بروند.

وی افزود: همچنین سالمندان معتاد بالای ۶٠ و افراد دارای بیماری‌های خاص و به ویژه افرادی که زخم باز دارند باید ابتدا در مراکز درمانی وزارت بهداشت درمان شوند و سپس به بهزیستی انتقال یابند؛ به همین دلیل از وزارت بهداشت می خواهیم تا در این موارد با سازمان بهزیستی همکاری کند.

عباسی با اشاره به جمع آوری پاتوق‌های معتادان از سوی نیروی انتظامی اظهار کرد: سازمان بهزیستی مخالف جمع‌آوری پاتوق هایی است که تبدیل به مراکز DIC ( مرکز گذری کاهش آسیب) شده‌اند، چرا که این افراد در حال دریافت خدمات خاص خودشان هستند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در این مورد بارها با نیروی انتظامی صحبت کرده‌ایم و آنها هم سعی می‌کنند وارد پاتوق‌هایی که DIC دارند نشوند اما گاهی مکانی صرفا تبدیل به پاتوق معتادان شده که نیروی انتظامی بعد از دستگیری،آنها را برای ساماندهی به بهزیستی منتقل ‌می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: