کد خبر: ۲۰۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۷ - 2018July 18
منشاء تاسیس داروخانه‌های زنجیره‌‌ای امکان دارد برای ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان در رشته داروسازی طراحی شده باشد اما اگر اقدامات در این خصوص کارشناسی شده نباشد، امکان دارد درآینده موجبات پشیمانی را فراهم کند.
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه تشکیل داروخانه‌های زنجیره ای کارشناسی شده نیست،گفت: ایجاد داروخانه ها بدون رعایت حد فاصل استاندارد منطقی نیست.

به گزارش شفا آنلاین، بهروز بنیادی درباره  تشکیل داروخانه‌های زنجیره ای در کشور،گفت: قوانین منطبق در داروخانه‌ها بر مبنای ضوابط سازمان غذا و دارو تعیین شده است و تاکنون خوشبختانه ما گزارشاتی در زمینه  توزیع نامناسب دارو  از سوی شهروندان در داروخانه دریافت نکردیم که تاسیس داروخانه‌های زنجیره‌ای در ضرورت قرار بگیرد   بنابراین اگر خواهان ایجاد اشتغال(Employment) فارغ التحصیلان داروسازی هستیم می‌بایست فکری اساسی برای بازنشستگی  افراد در  حیطه های پزشکی و دارو خانه داری کرد تا  افراد جوان تر جایگزین افراد با تجربه در این عرصه‌ شوند.

نماینده مردم کاشمر درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد داروخانه‌های زنجیره ای در کشور نه تنها ضرورتی ندارد، بلکه به نظر می‌رسد اقدامی غیرکارشناسی شده باشد، تصریح کرد: منشاء تاسیس داروخانه‌های زنجیره‌‌ای امکان دارد برای ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان در رشته داروسازی طراحی شده باشد اما اگر اقدامات در این خصوص کارشناسی شده نباشد، امکان دارد درآینده موجبات پشیمانی را فراهم کند.

 وی ادامه داد:  یکی از مسائلی که می‌بایست در حیطه پزشکی بدان مبادرت ورزیده شود، همفکری برای ایجاد زمانی برای بازنشستگی  پزشکان و داروسازان  است تا به جای در نظر  گرفتن اقداماتی  از جنس ایجاد  داروخانه های زنجیره ای  برای رفع معضل  اشتغال، تدابیری برای  تعیین منطقی سن بازنشستگی در کشور کرد.

بنیادی  افزود: سازمان  نظام پزشکی(Medical System) ، وزارت بهداشت ودرمان و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات همفکری می‌بایست، سقف بازنشستگی در  پزشکی  را با  رعایت  اصول استاندارد تعیین  کنند تابتوان وضعیت اشتغال در داروخانه‌ها را  توسعه داد.

 وی ادامه داد: تاسیس داروخانه‌ها  باید همسو باتعداد پزشکان رقم بخورد تا خدمات رسانی در داروخانه‌ها بر محور تخصص استوار شود تا پزشکی که دولت برای تربیت آن هزینه کرده است به اموری همچون فروش لوازم بهداشتی مشغول نشود.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه  تشکیل داروخانه های زنجیره ای کارشناسی شده نیست یادآورشد: ایجاد داروخانه ها بدون رعایت حد فاصل استاندارد منطقی نیست.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: