کد خبر: ۲۰۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۷ - 2018July 11
بامداد امروز ۲۰ تیرماه تانکر حمل نفت مازوت با یک دستگاه اتوبوس مسافربری سنندج - تهران در بلوار دکتر حسینی سنندج برخورد کرد و منجر به آتش گرفتن اتوبوس حامل مسافران شد
شفا آنلاین>اجتماعی>اسامی جان‌باختگان حادثه‌ی دلخراش برخورد تانکر نفتکش با اتوبوس مسافربری در ترمینال سنندج اعلام شد.

به گزارش شفا آنلاین، بامداد امروز ۲۰ تیرماه تانکر حمل نفت مازوت با یک دستگاه اتوبوس مسافربری سنندج - تهران در بلوار دکتر حسینی سنندج برخورد کرد و منجر به آتش گرفتن اتوبوس حامل مسافران شد.

در این تصادف ۱۱ نفر از هموطنان جان باختند که نام آنها ۱- پارسا اصلانی،۲- پرویز زمانی،۳- پیمان زمانی،۴- مسعود نصیری،۵- مینا صداقت،۶- سارا آئینه،۷- پارسا آئینه،۸- فواد سیفی،۹- کامران مقبل،۱۰- فرشاد مرادی، ۱۱- عبدالحسین طاهرویسی (راننده نفت‌کش) بوده است.

مسئول بازرسی و نظارت امور مسافربری استان کردستان گفت: اگر ما قوانین و مقرارت را رعایت کنیم هیچگاه شاهد حوادثی همچون حادثه تصادف اتوبوس با تانکر حامل سوخت نخواهیم بود.

اسماعیل تمهیدی، با اشاره به اینکه رانندگان اتوبوس نباید در خارج از ترمینال اقدام به سوار کردن مسافر کنند، اظهار کرد:  توقف اتوبوس در خارج از ترمینال و سوار کردن مسافر کار خطرناکی است که بارها در این مورد به رانندگان اتوبوس و مسئولان تعاونی ها تذکر داده شده است.

مسئول بازرسی و نظارت امور مسافربری استان بیان کرد: تعدادی از تعاونی‌ها نیز تعطیل و تعدادی از رانندگان اتوبوس در پلیس راه جریمه شده‌اند اما باز هم این اقدام غیرقانونی از سوی رانندگان صورت می گیرد. تعدادی از رانندگان اتوبوس را هم به کمیسیون های ۱۱و ۱۲ معرفی کرده‌ایم اما باز هم شاهد این اقدام غیرقانونی از سوی رانندگان اتوبوس هستیم.

تمهیدی با اشاره به اینکه تعاونی های مسافربری در داخل ترمینال براساس مصوبه از مسافران هزینه دریافت می‌کنند، افزود: رانندگان اتوبوس در مکان های خطرناک و خروجی های ترمینال با هزینه کمتر، اقدام به سوار کردن مسافر می کنند.

وی با تاکید بر ساماندهی ترمینال سنندج اعلام کرد: مسئولان این امر باید به اوضاع  نا به سامان ترمینال به ویژه در شبها بیشتر رسیدگی کنند.

مسئول بازرسی و نظارت امور مسافربری استان خاطرنشان کرد: رانندگان اتوبوس در کنار ساختمان مربوط به تعویض پلاک اقدام به سوار کردن مسافر می کنند که این مکان خطرناک ترین محل برای توقف است و تا زمانی که چنین وقایعی صورت نگیرد، اقدام کارسازی انجام نمی شود. اگر ما قوانین و مقرارتی را رعایت کنیم هیچگاه شاهد این حوادث نخواهیم بود.

مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان کردستان گفت: به دلیل شدت سوختگی، اسامی و هویت جانباختگان حادثه آتش سوزی اتوبوس سنندج - تهران تاکنون مشخص نشده است.

عبدالله احمدی اظهار کرد: به دلیل شدت سوختگی، اجساد قابل شناسایی نبوده و باید آزمایش DNA انجام شود. نمونه برداری از اجساد انجام شده و جهت انجام آزمایش به تهران ارسال شده که نتایج آن در حداقل زمان ممکن اعلام و پس از شناسایی جانباختگان، اسامی آنها اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون اجساد به پزشک قانونی انتقال داده نشده و هنوز در بیمارستان هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز گفت:  حال عمومی مصدومان حادثه تصادف تانکر حمل سوخت و اتوبوس مسافربری خوب است.

هومن قصری تعداد کشته شدگان حادثه تصادف  را ۱۱ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد مصدومان ۷ نفرند؛ تنها سه نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شده اند و مابقی تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از این سه تن یک نفر در اتاق عمل و تحت درمان است، یک نفر دیگر در بخش آی سی یو بستری و تحت مراقبت های ویژه است و نفر سوم نیز در بخش حاد بستری است.

وی با تشریح جزییات شرایط مصدومان توضیح داد: ماشاله صنور طاهایی، ۵۰ساله که در بخش آی سیو بستری بود به اتاق عمل انتقال داده شده و پسر وی دیگر مصدومی است که در بخش حاد یک بیمارستان کوثر بستری است. سایر مصدومین که به بیمارستان ارجاع داده شدند تحت درمان سرپایی قرار گرفته و ترخیص شدند.

استاندار کردستان نیز گفت: نقص فنی در ترمز تانکر حامل سوخت، علت وقوع حادثه دلخراش شب گذشته بوده است.

بهمن مرادنیا ضمن تسلیت حادثه مرگبار برخورد تانکر حامل سوخت با اتوبوس، اظهار کرد: نقص فنی در ترمز تانکر حامل سوخت باعث این حادثه دلخراش شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در این حادثه ۱۱ نفر کشته شده اند، افزود: این حادثه پنج نفر مصدوم هم داشته است که حال مصدومان رو به بهبود بوده و سه نفر از آنان ترخیص شده اند.

مرادنیا با اشاره به اعلام شایعه عراقی بودن تانکر حامل سوخت، عنوان کرد: تانکر حامل سوخت ایرانی بوده و متعلق به یکی از استان های همجوار است. تانکر حامل سوخت به دلیل اینکه راه عبوری نداشته است با اتوبوس برخورد کرده و موجب این حادثه دلخراش شده است.

استاندار کردستان یادآور شد: امدادرسانی در این حادثه عالی بوده و آتش نشانان با تمام وجود برای مهارکردن آتش در ساعات اولیه تلاش کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن عیادت از مصدومان تصادف اتوبوس سنندج - تهران، گفت: حادثه ای بسیار تلخ بوده که برای همه بازماندگان آرزوی صبر داریم.

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی امروز چهارشنبه(20 تیرماه) در عیادت از مصدومان حادثه تصادف اتوبوس مسافربری سنندج - تهران اظهار کرد: حادثه بسیار تلخ و تاسف باری بوده و ما آرزوی صبر برای بازماندگان و همچنین شفای زودهنگام برای مصدومان را از خداوند خواستاریم.

وی افزود: همه مردم استان برای شفاعت جانباختگان و شفای مصدومان این حادثه تلخ دعا کنند.

فرماندار سنندج، مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کردستان و جمعی دیگر از مسئولان هم امروز از مصدومان حادثه تصادف اتوبوس با تانکر حامل سوخت در بیمارستان کوثر بازدید کردند.

اتوبوس متعلق به شرکت تعاونی دیدار سیر گشت است که در ساعت ۲۳.۳۰ شب گذشته سنندج را به مقصد تهران ترک کرده بود. اتوبوس مسافربری سنندج- تهران هنگام خروج از ترمینال، با تانکر حامل نفت برخورد و دچار آتش سوزی شد که بر اساس اعلام استاندار کردستان ۱۱ کشته و ۵ مصدوم داشته است.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: