کد خبر: ۲۰۱۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۷ - 2018July 06
برای جلوگیری از ایجاد موخوره هم استفاده پیشگیرانه از مواد نرم کننده و اجتناب از تحریکات شیمیایی مو، تنها راه است. موخوره درمانی ندارد اما استفاده از روغن های چرب کننده می تواند کمی در درمان موخوره موثر باشد، شامپوهایی که حاوی مواد نرم کننده مو هستند تا حدودی در درمان موخوره موثرند و در نهایت توصیه می شود در صورت بهبود نیافتن با روش های مذکور، موها کوتاه شود

شفا آنلاین>سلامت>یکی از مسائلی که بین خانم ها و آقایان مشترک است، مسئله مو خوره است. آیا می دانید به چه علت دچار این عارضه می شوید؟
به گزارش شفا آنلاین:شانه کردن بسیار زیاد مو، بستن زیاد مو، <Too much hair>فر کردن و  رنگ کردن مو از عوامل ایجاد کننده موخوره است. آسیب های حرارتی ناشی از استفاده مکرر از سشوار هم در ایجاد موخوره موثراست. مو یک بافت مرده است و ما نمی توانیم آسیب هایی را که به آن وارد می‏ شود، به طور دایم ترمیم کنیم.
برای دچار نشدن به این مشکل، اجازه دهید موهایتان در حال شست و شو به طور طبیعی رها باشند، قدری شامپو کف دستتان بریزید، به اندازه ای که کف مناسبی روی تمام موهایتان را بپوشاند، با شامپو در دستتان کف درست کنید و سپس آن را به روی موهایتان بمالید، از پوست سر شروع کنید و آن را با ماساژ آرام ولی دقیق نوک انگشتان روی موهایتان بمالید، از جمع کردن موها به سمت بالا و روی سر و مالش بیش از حد بپرهیزید، برای خشک کردن مو از یک حوله خشک و تمیز استفاده کنید و به دقت به موهایتان ضربه بزنید تاخشک شوند.
یادتان باشد در حالی که موها هنوز مرطوب است با استفاده از برس یا شانه دندانه درشت به طور آرام  و رو به پایین  آن ها را شانه بزنید، از نزدیکی نوک موها شروع کنید و کارتان را به سمت بالا و به طرف ریشه ها ادامه دهید، مو را وقتی که خیس و آب چکان است با سشوار خشک نکنید،  حرارت گرمای سشوار را روی یک نقطه متمرکز نکنید چون می‏ تواند رطوبت را از مو بگیرد و آسیب جدی به آن وارد کند.
برای جلوگیری از ایجاد موخوره هم استفاده پیشگیرانه از مواد نرم کننده و اجتناب از تحریکات شیمیایی مو، تنها راه است. موخوره درمانی ندارد اما استفاده از روغن های چرب کننده می تواند کمی در درمان موخوره موثر باشد، شامپوهایی که حاوی مواد نرم کننده مو هستند تا حدودی در درمان موخوره موثرند و در نهایت توصیه می شود در صورت بهبود نیافتن با روش های مذکور، موها کوتاه شود.خراسان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: