کد خبر: ۲۰۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۷ - 2018July 05
امروزه کیسه های پلاستیکی آن قدر دردسترس همه ماست که شاید خرید کردن بدون استفاده ازآن ها عجیب به نظر برسد. درهردقیقه از یک میلیون کیسه پلاستیکی دردنیا استفاده می شود حال آن که برای نابودی کامل هر کدام، بین صد تا صد و پنجاه سال زمان لازم است.

شفا آنلاین>اجتماعی>امروزه کیسه های پلاستیکی<Plastic bags> آن قدر دردسترس همه ماست که شاید خرید کردن بدون استفاده ازآن ها عجیب به نظر برسد. درهردقیقه از یک میلیون کیسه پلاستیکی دردنیا استفاده می شود حال آن که برای نابودی کامل هر کدام، بین صد تا صد و پنجاه سال زمان لازم است.
به گزارش شفا آنلاین:این استفاده بی رویه، خطری جدی برای محیط زیست خواهد بود و زندگی بسیاری از گونه های جانوری، اکوسیستم های طبیعی و حتی سفره های آب زیرزمینی را به خطر می اندازد.
در این زمینه نام گذاری روز دوازدهم تیرماه به عنوان روز جهانی " بدون پلاستیک" در واقع نمادی برای افزایش آگاهی عمومی درباره آسیب رسانی زباله های پلاستیکی به منابع آب و خاک در کنار لزوم استفاده از وسایل قابل بازیافت است.
آلودگی گسترده در طبیعت
برآوردها تا سال 2014 نشان می داد که حدود 270 هزارتن زباله، اقیانوس آرام را آلوده کرده است که بدون تردید جلوگیری ازافزایش آن جز با اقدامات جدی پاک سازی سواحل و کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی با انجام فرهنگ سازی گسترده از طریق رسانه ها، مدارس و... محقق نخواهد شد.
راهکارهای ساده اما مؤثر در کاهش تولید زباله های پلاستیکی
جایگزین کردن کیسه های پارچه ای یا حداقل کاغذی با کیسه های پلاستیکی
کاهش خرید وسایل دارای بسته بندی پلاستیکی تا حد امکان
 گذاشتن مقدار بیشتری از خریدهای روزمره در پاکت های پلاستیکی برای کاهش تعداد کیسه ها
در نظر گرفتن ظروف شیشه ای برای نگهداری از مواد غذایی در منزل به جای کیسه پلاستیک
در همین زمینه برخی کشورها اقدامات جدی برای کاهش تولید زباله های پلاستیکی انجام داده اند که از جمله می توان به ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیک در سوپرمارکت های فرانسه از ابتدای سال 2016، کنار گذاشتن کامل کیسه های پلاستیکی در کالیفرنیا و محدودیت استفاده صرفا برای مصارف بهداشتی در مونترال اشاره کرد.
همچنین تولید کیسه ای از جنس پلی اتیلن در فرانسه ابداع مؤثری در این زمینه است که قابلیت تجزیه ازطریق میکروارگانیسم ها را دارد و علاوه بر پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی، مشکل ایجاد منظره نازیبای تجمع زباله ها در طبیعت را نیز برطرف می کند. in-terre-actif

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: