کد خبر: ۲۰۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 2018July 03
بامیه سرشار از فیبر است. برآورد شده 8 عدد بامیه متوسط حاوی 3 گرم فیبر هستند. این میزان فیبر مزیت‌های زیادی دارد؛ به هضم غذا کمک می‌کند، میزان گرسنگی را کاهش می‌دهد
شفاآنلاین>تغذیه> بامیه گیاهی است که در پخت بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بامیه دارای خواص زیادی است که به خواص آن برای دیابت اشاره می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، بامیه سرشار از فیبر است. برآورد شده 8 عدد بامیه متوسط حاوی 3 گرم فیبر هستند. این میزان فیبر مزیت‌های زیادی دارد؛ به هضم غذا کمک می‌کند، میزان گرسنگی را کاهش می‌دهد و فرد را به مدت بیشتری سیر نگه می‌دارد.غذاهایی که حاوی فیبر زیادی هستند، بخش مهمی از رژیم غذایی برای درمان دیابت محسوب می‌شوند.مشخص شده که افزایش مصرف فیبر باعث بهبود کنترل گلیسمی و بهبود حساسیت به انسولین می‌شود.

ضد استرس

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند عصاره دانه‌های بامیه در موش‌ها دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد استرسی در گردش خون بوده‌اند.مدیریت سطح استرس بخش مهمی از کنترل دیابت محسوب می‌شود. استرس (Stress)زیاد در مدت طولانی منجر به افزایش سطح قند خون می‌شود.سلامت روان باید بخشی از برنامه درمانی دیابت باشد و مصرف بامیه و دانه‌های آن بخشی از این برنامه محسوب می‌شود.

کمک به کاهش کلسترول خون

بررسی‌های انجام شده روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داده که بامیه به کاهش کلسترول خون این موجودات کمک می‌کند.غذاهایی که حاوی فیبر زیاد و آنتی‌اکسیدان هستند برای مبتلایان به دیابت توصیه می‌شوند، زیرا این غذاها می‌توانند سطح کلسترول را کاهش دهند.به گفته موسسه قلب آمریکا افراد مبتلا به دیابت بیش از دیگران دارای سطوح ناسالم کلسترول هستند. زمانی که کلسترول بالا با دیابت(Diabetes) همراه می‌شود، نتیجه آن زیاد خوب نخواهد بود. بنابراین خیلی مهم است که رژیم غذایی شما نیز به کاهش سطح کلسترول کمک کند.

رفع خستگی

یکی دیگر از فواید بامیه رفع خستگی است. یکی از بررسی‌ها نشان داد که مصرف بامیه به بهبود زمان و سطح خستگی کمک می‌کند. با اضافه کردن بامیه به رژیم غذایی همراه با برنامه منظم ورزشی، می‌توانید ورزش طولانی تری داشته باشید و به‌علاوه خستگی ناشی از ورزش نیز سریعتر بهبود پیدا خواهد کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: