کد خبر: ۲۰۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۷ - 2018July 02
گروه تبلیغات دولت وابسته به نخست وزیری عراق روز یکشنبه اعلام کرد برغم شایعات و اخبار اغراق آمیزی که در این زمینه منتشر می شود، این بیماری کنترل شده و جای نگرانی از شیوع آن وجود ندارد
شفا آنلاین>سلامت>دولت عراق اعلام کرد بیماری تب خونریزی دهنده ابولا در عراق شایع نشده است و این بابت نگرانی در کشور وجود ندارد.

به گزارش شفا آنلاین، گروه تبلیغات دولت وابسته به نخست وزیری عراق روز یکشنبه اعلام کرد برغم شایعات و اخبار اغراق آمیزی که در این زمینه منتشر می شود، این بیماری کنترل شده و جای نگرانی از شیوع آن وجود ندارد.

بر اساس این اطلاعیه، تاکنون هشت مورد مبتلا به این بیماری در کشور تشخیص داده شد که پنج نفر از آنان بدلیل اقدام دیرهنگام فوت شدند، یک نفر درمان شد و دیگری همچنان تحت درمان است.

این اطلاعیه گفته است که بر اساس اطلاعتی که سازمان بهداشت جهانی(WHO) منتشر کرده است عراق از جمله سرزمین های میزبان این بیماری محسوب می شود و اولین مورد ابتلا به آن به سال 1979 میلادی (1357) بازمی گردد.

در این اطلاعیه همچنین توصیه هایی درخصوص پیشگیری از ابتلا به این بیماری و انتقال ویروس آن به شهروندان عراقی شده است.

پیش تر اعلام شده بود که بیماری ابولا در استان دیوانیه (180 کیلومتری جنوب بغداد) ظهور پیدا کرده است.

اعلام ظهور این بیماری در استان دیوانیه، موجی از ترس و نگرانی را در بین خانواده ها ایجاد کرد و طبق گزارش ها در دیوانیه، مردم، مصرف گوشت قرمز را به حداقل رسانده اند تا جایی که بر بازار این ماده پروتئینی و قصابی ها، اثر منفی گذاشته است.

کارشناسان می گویند عراق بدلیل نوع زیست محیط و وضعیت بهداشتی و گرمای فوق العاده، مستعد شیوع بیماری های واگیردار است.

مالاریا(Malaria) و انفولانزای مرغی از دیگر بیماری هایی است که هر از چندی در نقاطی از عراق مشاهده و شیوع جزیی پیدا می کند.

بیماری ابولا جزو بیماری های مشترک بین انسان و دام است که از طریق پرندگان و جوندگان نیز انتشار می یابد.

وزارت بهداشت عراق، آموزش های عمومی برای مقابله با این بیماری را آغاز کرده و از مردم خواسته است که برای در امان ماندن از این بیماری، این تدابیر را به کار ببندند.

فرد مبتلا به ویروس ابولا در عرض چند روز دچار خونریزی شده و سپس با اسهال و استفراغ شدید مواجه می شود.

تاکنون واکسنی برای این بیماری خطرناک در جهان کشف نشده و به همین دلیل میزان مرگ و میر در بین مبتلایان به این بیماری بالا است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: