کد خبر: ۲۰۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۷ - 2018July 01
با اجرای این آئین‌نامه وضعیت کارکرد بیمارستان‌ها تا حدودی بهتر خواهد شد، ضمن اینکه تفویضات و اختیارات آنها را محلی‌تر کرده و کمک می‌کند که بیمارستان‌های دولتی سطح ارائه خدمات خود را ارتقا دهند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس با ارزیابی مثبت از استقلال بیمارستان‌ها به این مهم تاکید کرد که این امر اختیارات این مراکز در موارد محلی را افزایش داده و در وضعیت تخصیص بودجه دولتی به آنها تغییری ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش شفا آنلاین، سیامک مره صدق در واکنش به انتشار خبر اداره مستقل بیمارستان‌ها که آئین‌نامه آن توسط وزارت بهداشت(Ministry of Health) ابلاغ شده است گفت: با اجرای این آئین‌نامه وضعیت کارکرد بیمارستان‌ها تا حدودی بهتر خواهد شد، ضمن اینکه تفویضات و اختیارات آنها را محلی‌تر کرده و کمک می‌کند که بیمارستان‌های دولتی سطح ارائه خدمات خود را ارتقا دهند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در مورد اظهارنظر برخی مبنی بر اینکه استقلال بیمارستان‌ها ممکن است این مراکز را با مشکلات مالی مواجه سازد ادامه داد: وضعیت منابع مالی بیمارستان‌ها که از سوی وزارت بهداشت تامین می‌شود در پی استقلال آنها تفاوتی نخواهد کرد، ضمن اینکه موضوع دستمزد نیروها نیز باید از طریق بودجه دولتی تامین شود.

وی در رابطه با موضوع استقلال بیمارستان‌ها در تامین نیروی انسانی تصریح کرد: تاکنون به بیمارستان‌ها در بخش تامین نیروی انسانی تا حدودی اختیار داده شده، به این معنا که این مراکز برای پرداخت اضافه کار و انعقاد قراردادهایی که لازم بدانند باید از بودجه بیمارستان استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: استقلال بیمارستان‌ها تنها اختیارات این مراکز در موارد محلی را افزایش می‌دهد، اما در شکل تخصیص اعتبارات از سوی وزارت بهداشت به این مراکز تغییر ایجاد نخواهد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: بی‌تردید به دنبال استقلال بیمارستان‌ها در مورد چارتی که در بیمارستان‌ها تعریف می‌شود و در آن حداقل‌های بیمارستانی از طریق بودجه آن توسط دولت تامین می‌شود، مشخص می‌شود و این مهم به این دلیل که این مراکز فعالتر شوند و درآمد بیشتری هم داشته باشند، صورت می‌گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: