کد خبر: ۲۰۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۷ - 2018June 28
امروزه درمان سرطان پستان بسیار گسترده شده است به گونه‌ای که برای درمان می‌توان از دارو درمانی، شیمی درمانی، هورمون درمانی، تارگت درمانی و غیره استفاده کرد.
شفاآنلاین>سلامت>انبیائی گفت: روش‌های نوین درمانی سرطان سینه تحت پوشش بیمه نیست و درانتظار حمایت وزارت بهداشت و دولت هستیم.

به گزارش شفاآنلاین،رباب انبیائی دبیر علمی کنگره چالش‌های درمانی جدید در سرطان پستان در همایش تازه‌های سرطان سینه که صبح امروز در هتل پارسیان تهران برگزارشد، گفت: امروزه درمان سرطان پستان بسیار گسترده شده است به گونه‌ای که برای درمان می‌توان از دارو درمانی، شیمی درمانی، هورمون درمانی، تارگت درمانی و غیره استفاده کرد.
 
وی ادامه داد: روش‌های نوین درمان در تمام کشور‌های دنیا از جمله کشور ما تحت پوشش بیمه نیست، اما امیدواریم با حمایت وزارت بهداشت و دولت این درمان‌ها راه به بیمه باز کنند.

این متخصص رادیوتراپی و انکولوژی درباره علل بروز سرطان پستان افزود: عوامل متعددی از جمله تاخیر در فرزند دار شدن پس از ازدواج، کاهش فعالیت، عدم شیردهی به فرزند، مصرف الکل، استعمال دخانیات، قرار گرفتن در معرض اشعه، داشتن سابقه خانوادگی و غیره در احتمال بروز سرطان پستان نقش دارد، اما نمی‌توان به صورت صد درصد یکی از این عوامل را دلیل اصلی بروز سرطان دانست بلکه این عوامل صرفا می‌توانند تاثیرگذار باشند به همین دلیل توصیه می شود تا همه به ویژه   بانوان  از این ریسک فاکتور‌ها  پرهیز کنند.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه ابتلا به سرطان سینه تمام زنان‌ را تهدید می‌کند، تصریح کرد: اگر فردی  هیچ یک از ریسک فاکتور‌ها را نداشته نمی‌تواند به صورت صد درصد از ابتلا به سرطان سینه در امان بماند، زیرا بسیاری از فاکتور‌های تاثیرگذار  شناخته نشده اند.

دبیر علمی کنگره افزود: بانوان نباید بر این باور باشند که با شیردهی به فرزندانشان از گزند سرطان در امان می‌مانند، زیرا ممکن است آنها صرفا با شیردهی از یک ریسک فاکتور در امان باشند، اما سایرعوامل خطر آفرین ناشناخته ممکن است همچنان وجود داشته باشد.

انبیائی با اشاره به ضرورت غربالگری برای جلوگیری از پیشرفت  بیماری گفت: زنان پس از ۴۰ سالگی باید سالانه یک بار ماموگرافی انجام دهند تا بیماری آنها به موقع تشخیص داده شود.
درمان سرطان در کشور امکان پذیر است

دبیر علمی کنگره با بیان اینکه درمان سرطان پستان در کشور قابل انجام است، گفت: تمام روش‌های درمان سرطان سینه در دنیا به نحو علمی در ایران انجام می‌شود بنابراین دیگر نیازی به اعزام  خارج از کشور نداریم.

وی در خصوص آمار مبتلایان‌به سرطان پستان در کشور یادآور شد: آمار دقیقی در این خصوص در دسترس نیست، اما این موضوع توسط مسئولان وزارت بهداشت  مورد بررسی قرار می‌گیرد  متاسفانه می‌توان گفت علاوه براینکه راه‌های درمان و تشخیص بیماری پیشرفت داشته است اما شیوع بیماری را هم  شاهد هستیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: