کد خبر: ۲۰۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۷ - 2018June 25
آنچه در حوزه سلامت باعث نگرانی شده این است که شاید به دلیل برخی از تحریم‌ها تأمین داروهای بیماران صعب‌العلاج با سختی مواجه شود که سازمان غذا و دارو باید تدابیری در این زمینه بیاندیشد و با حمایت بیشتر از بخش خصوصی کمبودهای دارویی موجود را جبران کند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به دلیل برخی از تحریم‌ها ممکن است تأمین داروی برخی بیماران صعب‌العلاج با سختی مواجه شود که سازمان غذا و دارو باید با حمایت از بخش خصوصی کمبودهای دارویی موجود را جبران کند.

به گزارش شفا آنلاین، محمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص برخی اخبار منتشر شده در زمینه کمبود داروهای بیماران خاص در کشور، توضیح داد: این موضوع که در شرایط کنونی کشور از لحاظ تأمین دارو در شرایط خاصی قرار دارد بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: با توجه به مشکلات مالی دولت تأمین برخی از داروها در کشور دشوارتر شده است اما بیمه‌ها تمام داروهای مورد نیاز بیماران را تحت پوشش قرار می‌دهند مگر اینکه بیمار به دنبال مصرف دارویی باشد که مشابه خارجی آن در کشور وجود دارد.

قربانی افزود: با توجه به بحث حمایت از کالاهای تولید داخل در مصوبه شورای عالی بیمه آمده است اگر دارویی در داخل کشور تولید شد بیمه فرانشیزی برای مشابه خارجی آن پرداخت نکند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: ذائقه برخی از بیماران به سمت مصرف داروهای خارجی رفته است در حالی که کیفیت داروهای مشابه تولید داخل نیز مناسب است.

وی ادامه داد: دولت برای تأمین کالای استراتژیکی مانند دارو ارز 3800 تومانی اختصاص داده است و معاون اول رئیس جمهور نیز به صراحت اعلام کردند که ارز مورد نیاز دارو تأمین خواهد شد که باید این داروها ثبت سفارش شده تا به اندازه مورد نیاز کشور تأمین آنها صورت گیرد.

قربانی در پایان گفت: آنچه در حوزه سلامت باعث نگرانی شده این است که شاید به دلیل برخی از تحریم‌ها تأمین داروهای بیماران صعب‌العلاج با سختی مواجه شود که سازمان غذا و دارو باید تدابیری در این زمینه بیاندیشد و با حمایت بیشتر از بخش خصوصی کمبودهای دارویی موجود را جبران کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: