کد خبر: ۲۰۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۷ - 2018June 24
قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری یک دهه پیش مصوب شده، اما به طور کامل تاکنون اجرایی نشده است؛ طبق قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری براساس میزان کار، نوع، کمیت و کفیت فعالیت پرستاری تعرفه گذاری باید انجام شود
شفا آنلاین>سلامت>نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: کارانه به پرستاران براساس درآمد بخش و نه براساس کمیت و کیفیت کار پرداخت می شود.

به گزارش شفا آنلاین، محمد نعیم امینی فرد درخصوص ارسال نامه ای با امضاء 5 هزار پرستار به وزارت بهداشت(Ministry of Health) برای پیگیری مطالبات بر زمین مانده جامعه پرستاری از جمله تعرفه گذاری خدمات پرستاری، گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری یک دهه پیش مصوب شده، اما به طور کامل تاکنون اجرایی نشده است؛ طبق قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری براساس میزان کار، نوع، کمیت و کفیت فعالیت پرستاری تعرفه گذاری باید انجام شود.

نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی، افزود: درحال حاضر کارانه به پرستاران براساس درآمد بخش و نه براساس کمیت و کیفیت کار پرداخت می شود، یعنی ممکن است در بخشی کار پرستاری کمتر بوده و درآمد بالاتری دارد؛ بنابراین به پرسنل این بخش حقوق و دستمزد بیشتری پرداخت می شود؛ این درحالی است که برای بخشی با کار سخت تر به عنوان مثال فعالیت در مراقبت های ویژه به دلیل درآمد کمتر کارانه پایین تری به پرستاران تعلق گیرد.

وی تصریح کرد: البته اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری(Nursing Services) به منابع جدید نیاز ندارد، تنها وزارت بهداشت باید تعرفه گذاری را کامل کرده و براساس قانون کارانه را پرداخت کند، بنابراین اجرای دقیق و کامل قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری دراختیار وزارت بهداشت و درمان است که باید به آن توجه شود؛ ضمن اینکه باید عدالت در پرداختی ها و  کاهش اختلاف در پرداخت ها بین گروه های مختلف پزشکی و پرستاری باید انجام شود، البته امکان همسان سازی در هیچ نقطه از دنیا از جمله کشور ما وجود ندارد.

امینی فرد با اشاره به اینکه تفاوت دریافتی میان پرستاران براساس عدالت باید وجود داشته باشد، گفت: عدالت مساوی با برابری در پرداختی ها نیست، بلکه عدالت یعنی به هر فردی براساس کمیت و کیفیت کار انجام شده کارانه و پاداش تعلق گیرد.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: تعرفه‌گذاری جامعه پرستاری در عمل به این مهم برمی‌گردد که باید اعتبارات لازم را برای اجرای آن ببینیم که بخشی از آن حاصل از درآمدهای اختصاصی بوده و بخشی هم از منابع عمومی تامین می‌شود.

بیش از پنج هزار پرستار، پای نامه ای را امضا کرده اند که در آن، از وزارت بهداشت درخواست شده است به مطالبات بر زمین مانده پرستاری توجه شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: