کد خبر: ۲۰۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۷ - 2018June 22
متاسفانه در کشور بازرسی و نظارت به درستی انجام نمی‌شود، از سوی دیگر بسیاری از مصوبات مجلس هم اجرا نمی‌شود و مجریان دستوراتی که در حوزه‌های مختلف از جمله دارو صادر می‌شود را اجرا نمی‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس، از عدم تحقق وعده‌های دولت برای ممانعت از ایجاد اختلال در بازار دارو ناشی از نوسانات موجود در بازار ارز انتقاد کرد.

به گزارش شفا آنلاین، ذبیح الله نیکفر در واکنش به انتشار خبری از سوی مسئولان حوزه سلامت مبنی بر کمبود 57 قلم دارو در بازار گفت: متاسفانه در کشور بازرسی و نظارت به درستی انجام نمی‌شود، از سوی دیگر بسیاری از مصوبات مجلس هم اجرا نمی‌شود و مجریان دستوراتی که در حوزه‌های مختلف از جمله دارو صادر می‌شود را اجرا نمی‌کنند.

نماینده مردم لاهیجان درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه افرادی که در کشور با دیدگاه اقتصادی در حوزه‌های مختلف سوداگری می‌کنند در حوزه سلامت و دارو نیز که با سلامت مردم در ارتباط بوده، ورود پیدا کرده‌اند.

وی یادآورشد: هم‌اکنون باید بازرسی و نظارت از سوی مسئولان حوزه سلامت به طور جدی اجرا شود تا مانع از تداوم نابسامانی موجود در بازار دارو شود، به ویژه دولت اگر قرار است ارز دولتی را با نرخ 4200 تومان ارائه دهد نباید اجازه دهد که واردات دارو با ارز آزاد صورت بگیرد که در نتیجه آن شاهد افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به داروهایی که در بازار کمیاب شده است تاکید کرد: متاسفانه هم‌اکنون واردات داروی بیماری‌های خاص به ویژه بیماران صعب‌العلاج سرطانی، ام اس و بیماران قلبی به دلیل افزایش نرخ ارز با مشکل مواجه شده و این بیماران را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: قطعا کمیسیون بهداشت در صورت تداوم کمبود داروهای مورد نیاز بیماران در بازار از مسئولان حوزه سلامت برای ارائه توضیحاتی در این مورد دعوت به عمل می‌آورد، ضمن اینکه امیدواریم راهکارهای ارائه شده از سوی اعضای این کمیسیون نیز از سوی آنها مورد توجه قرار گرفته و عملیاتی شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: