کد خبر: ۲۰۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۷ - 2018June 22
در حال حاضر حدود 200 داروساز بالینی در کشور فعال هستند که لازم است برنامه‌ریزی برای تربیت این داروسازان صورت گیرد
شفا آنلاین>سلامت>یک داروساز گفت: توجه به نقش داروسازان بالینی باعث کاهش هزینه، کاهش زمان بستری بیمار و همچنین کاهش عوارض دارویی خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین، مهدی رجبی دارو ساز و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به کمبود داروسازان بالینی(Clinical pharmacists) در کشور اظهار داشت: در حال حاضر حدود 200 داروساز بالینی در کشور فعال هستند که لازم است برنامه‌ریزی برای تربیت این داروسازان صورت گیرد.

وی تصریح کرد: داروسازان بالینی مانند تخصص‌های دیگر باید زمان طولانی را صرف تحصیل کنند که لازمه این موضوع آن است که در جامعه پزشکی به نقش داروسازان بالینی بیشتر توجه شود و وزارت بهداشت(Ministry of Health) به مبحث درآمد این افراد توجه بیشتری کند که با حل شدن این معضل علاقه دانشجویان به سمت گرایش‌ به این رشته افزایش خواهد یافت.

این داروساز گفت: داروسازان بالینی در نظام سلامت تنها نقش کاهش عوارض دارویی را برعهده ندارند، بلکه در دنیا جوامع معتقد هستند که باید با کمترین هزینه، بهترین درمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بیمار ارائه شود که داروسازان در احقاق این هدف نقش اساسی ایفا می‌کنند.

رجبی در پایان گفت: توجه به نقش داروسازان بالینی باعث کاهش هزینه، کاهش زمان بستری بیمار و همچنین کاهش عوارض دارویی خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: