کد خبر: ۲۰۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 20
تمام سعی این سازمان بر این است که مردم، شاکی از مجموعه خارج نشوند و شکایات آنان را تا آخرین مرحله رصد و پیگیری می‌کنیم
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر لزوم احقاق حقوق بیمه‌شدگان، گفت: تمام سعی این سازمان بر این است که مردم، شاکی از مجموعه خارج نشوند و شکایات آنان را تا آخرین مرحله رصد و پیگیری می‌کنیم.

به گزارش شفا آنلاین، مهدی نوروزیان به وظایف اداره کل نظارت این سازمان اشاره کرد و گفت: در ستاد سازمان بیمه سلامت(Health insurance)، اداره کلی تحت عنوان نظارت بر بیمه خدمات سلامت از گذشته تاکنون وظیفه نظارت بر مراکز درمانی طرف قرارداد را بر عهده داشته است. در این حوزه نوع شکایت‌های مردمی ممکن است از نحوه ارائه خدمت مراکز طرف قرارداد از جمله تعرفه، نوع خدمت و نحوه ارائه خدمت باشد. ناظرین سازمان هم در مراکز طرف قرارداد حضور دارند و بیمه‌شدگان می‌توانند در صورت بروز مشکل به آنها مراجعه کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه ناظران سازمان با توجه به نقش نظارتی‌ خود در برخی بیمارستان‌های دولتی طرف قرارداد حضور فیزیکی دارند، افزود: اگر لازم باشد ناظر،  بخش‌های بیمارستان را کنترل می‌کند تا بررسی کند که آیا سرویس و خدمت به بیمه شده به درستی و به صورت کامل ارائه شده است یا خیر.

وی ادامه داد: اگر در مرکز درمانی خدمتی به بیمار ارائه نشده باشد، اما هزینه‌ای برای سازمان بیمه‌گر و فرد در نظر گرفته شده باشد، با تشخیص ناظر کسورات قانونی اعمال می‌شود. حتی اگر در مواردی این موضوع از سوی ناظر مورد غفلت قرار گیرد و یا ناظر در زمان اتفاق حضور نداشته باشد، فرد می‌تواند با مراجعه به اداره کل بیمه سلامت استان و یا در صورت لزوم در سازمان شکایت خود را پیگیری کند.

نوروزیان ادامه داد: پس از بررسی شکایت‌ها اگر لازم باشد به صورت حضوری به شاکیان توضیح داده می‌شود. در صورتی که شاکی از توضیحات راضی نشود مسیرهای دیگری برای پیگیری حق و حقوق فرد وجود دارد، اما سعی ما بر این است که جواب قانع کننده بدهیم تا مردم، شاکی از مجموعه خارج نشوند.

وی همچنین گفت: اگر نظارت‌های مستمر در بیمارستان‌ها انجام شود، رضایتمندی بیمه شده بیشتر می‌شود و دیگر شکایت‌ها از بیمارستان به دانشگاه‌ها و از دانشگاه به سازمان و بالعکس اتفاق نمی‌افتد و همان جا مشکل حل می‌شود. تلاش همکاران ما این است که مشکلات را در بیمارستان‌ها بین ارائه کنندگان و گیرندگان خدمت برطرف کنند. حتی اگر لازم شد با مدیر و رئیس بیمارستان صحبت کنند تا مشکل بیمه شده حل شود.

نوروزیان با اشاره به اینکه تعداد ناظرین بستگی به تعداد بیمه‌شدگان هر شهرستان، تعداد بیمارستان‌های آن شهر و تعداد نیروی انسانی دارد، گفت: در برخی موارد لازم است که ناظر خدمت را به صورت حضوری تایید کند. باید توجه کرد که در پورتال تمام ادارات کل، درگاهی برای ثبت درخواست‌های مردم وجود دارد که پس از مکتوب شدن درخواست‌ها، موضوع پیگیری و نتیجه اعلام می‌شود. 

وی با بیان اینکه سامانه ۱۶۶۶ راه جدید دریافت شکایات و درخواست بیمه‌شدگان است، گفت: مردم از هر شهری با سامانه ۱۶۶۶ تماس بگیرند، درخواست آنها به طور مستقیم به اداره کل شهر مربوطه ارجاع داده می‌شود. اداره کل به هر بیمه شده یک شناسه می‌دهد و در نهایت به صورت تلفنی، ایمیل و یا از طریق همان شناسه‌ پاسخ داده می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی این سامانه در آینده نزدیک، پاسخگویی به بیمه‌شدگان تسهیل و تسریع شود.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بیمه سلامت ایران، مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران افزود: درخواست‌ها از طریق ستاد سازمان هم رصد می‌شود و اگر چنانچه ادارات کل پاسخی نداده باشند، ستاد سازمان موضوع را پیگیری می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: